معاون استاندار خوزستان: دلسوزی کمی برای حل مشکل سرمایه‌گذاری در استان مشاهده می‌کنم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان یکی از معضلات خوزستان را وجود موانع زیاد در امر حمایت از سرمایه‌گذار در استان دانست و افزود: کمتر مشاهده می‌کنم که برای حل مشکل سرمایه‌گذاری در استان دلسوزی آنچنانی وجود داشته باشد.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان جمال عالمی نیسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان گفت: براساس بحث اقتصاد مقاومتی لازم است که در ابتدا متولیان بخش کشاورزی و دام استان مشخص کنند که خوزستان در زمینه تولید چه محصولات دامی و کشاورزی دارای استعداد است.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان ضرورت ندارد که ما در تک تک محصولات دامی و کشاورزی حائز رتبه‌های اول و دوم در کشور باشیم خاطر نشان کرد: اگر چه در صورت لزوم واردات محصولات دامی و کشاورزی از دیگر استانهای کشور فاقد اشکال است ولی لازم به ذکر است که اگر استعداد و ظرفیت محصولی را در استان داشته باشیم باید که در این زمینه با توجه به حجم جمعیت استان و میزان گستردگی مساحت آن و اینکه استان دارای امکانات خدادادی چون آب و زمین کافی است، چه بهتر می‌باشد که در این خصوص اقدام به سرمایه‌گذاری‌ کرده و بحث واردات از استانهای دیگر را به فراموشی بسپاریم.

عالمی نیسی ادامه داد: در گام بعدی هم باید وضعیت فعلی استان از این لحاظ مشخص کنیم که در چه درصدی از این ظرفیت‌ها و استعدادها قرار داریم آیا در این زمینه دارای درصد بالا هستیم و یا برعکس درصد پایینی از این استعدادها را داریم.

معاون استاندار خوزستان گفت: پس از مشخص شدن میزان استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه استان، در مرحله بعد هم لازم است که برنامه‌های ما در رسیدن به این استعدادها و ظرفیت‌ها هم مشخص شود یعنی باید یک نقشه‌راهی تبیین شود که در آن تمامی چالشها و مشکلات رسیدن به این ظرفیت‌ها و استعدادها مشخص شوند.

وی یکی از معضلات خوزستان را وجود موانع زیاد در امر حمایت از سرمایه‌گذار در استان دانست و افزود: کمتر مشاهده می‌کنم که برای حل مشکل سرمایه‌گذاری در استان دلسوزی آنچنانی وجود داشته باشد. در این زمینه موردی را سراغ دارم که یک سرمایه‌گذار پس از رفتن از خوزستان به مشهد میرود و در آنجا ۳۰ میلیارد تومان برایش بدون وثیقه گشایش اعتبار در نظر می‌گیرند.

عالمی نیسی در پایان گفت: متأسفانه برخلاف استانهای دیگر که سرمایه‌گذار را صید کرده و با وی همه نوع همکاری را به عمل می‌آورند ما در استان جز سنگ‌اندازی و ایجاد مانع، کمتر می‌بینیم که اقدام مثبتی در همکاری با سرمایه‌گذاران صورت بگیرد. لذا در این خصوص انتظار داریم که دستگاههای اجرایی خصوصا بانکها مشوق‌هایی را ایجاد کنند که امر سرمایه‌گذاری در خوزستان تسهیل شود.