گرانی دارو و علوفه و فروش دام‌ها توسط دامداران

خورنا -فرشیدفرجی رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز از گرانی دارو و علوفه و فروش دام‌ها توسط دامداران خبرداد.

سیاوش فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگارخورنا اظهار داشت: دامداران این شهرستان با مشکلات عدیده‌ای از قبیل گرانی دارو و علوفه روبرو شده‌اند که خیلی از آن‌ها مجبور به فروش دام‌های خود شده‌اند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی از شهرستان‌های هم‌جوار به این شهرستان فکری اساسی به حال میدان فروش دام‌ها بکنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: از مسؤولان تقاضا می‌کنیم وام کم‌بهره و طولانی‌مدت در اختیار دامداران قرا دهند، دام‌ها به‌صورت رایگان بیمه شوند و علوفه به‌صورت یارانه‌ای به دامدار تحویل داده شود.

وی افزود: تزریق به‌موقع واکسن‌ها مخصوصاً واکسن تب برفکی، پرداخت یارانه به بخش تولیدی مخصوصاً بخش دام از ضروریات است و از زمانی که یارانه بخش تولید قطع‌شده است بسیاری از دامداری‌ها تعطیل شدند.

فریدونی همچنین گفت: خرید تضمینی محصولات دام‌پروری مخصوصاً گوشت قرمز، راه‌اندازی کارخانه شیر پاستوریزه برای خرید شیر دامداران از ضروریات توسعه دامداری در منطقه است.

وی در پایان گفت: یکی از مشکلات بزرگ کشاورزان دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی است که بانک‌های کشاورزی برای ضمانت وام‌ها، کارمند دولتی می‌خواهند و واقعاً کشاورزان از کجا ضامن پیدا کنند لذا پیشنهاد می‌شود برای دریافت وام به کشاورزان به‌صورت زنجیره‌ای ضامن هم بشوند یا سند زمین یا سند خانه روستایی وثیقه قرار دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *