سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر:

داشتن جامعه ای شاد و مفرح، یکی از راه های موثر برای مقابله با تهاجمات فرهنگی است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر گفت: در جامعه امروز یکی از راه های مقابله با تهاجمات فرهنگی داشتن جامعه ای سالم و شاد به واسطه گسترش برنامه های شاد و مفرح به مناسبت ها و اعیاد مختلف مذهبی است.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر، پریسا مصطفایی با تبریک سالروز میلاد خجسته رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به برگزاری هر چه باشکوه تر اعیاد مذهبی تاکید کرد و گفت: امروزه باتوجه به تهاجمات فرهنگی موضوعی که بیش از هر چیزی به کمک حفظ اعتقادات مذهبی می آید وجود روزهایی به مناسبت های مختلف مذهبی در تقویم است که باید توجه ویژه ای به این میراث با ارزش داشت.

وی افزود: اعیاد مذهبی در میان مناسبت های مختلف نقش مهمی در جذب مردم به دین مبین اسلام و تاثیر آموزه های دینی در زندگی پرتلاطم امروز مردم است، از این رو همه مسوولان به ویژه مسوولان فرهنگی ملزم به برگزاری مراسم باشکوه این اعیاد هستیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر در ادامه با تاکید بر گسترش فعالیت های نشاط آور و شادی بخش در جامعه خاطرنشان کرد: بعد از اتمام ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و آغاز شادی اهل بیت (علیهم السلام) باید اهتمام ویژه به برگزاری جشن هایی متعدد به مناسبت های مذهبی برای حفظ ریسمان ناگسستنی مردم با اهل بیت داشته باشیم که تحقق این موضوع مستلزم همیاری و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی و شرکت های مجمتع های پتروشیمی است که بتوان مراسمات در خور مردم شهید پرور بندرماهشهر برگزار کنیم.

مصطفایی اضافه کرد: ضرورت برگزاری مراسمات شاد در بندرماهشهر به دلیل صنعتی بودن آن و کمبود امکانات تفریحی و نشاط بخش احساس می شود که انتظار می رود صنایع پتروشیمی در راستای مسوولیت های اجتماعی خود تعامل بیشتری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر برای برگزاری مراسمات باشکوه داشته باشیم.

وی در ادامه به برگزاری جشن های هفتگی این اداره با شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرماهشهر اشاره کرد و گفت: این اداره نیز به سهم خود با آغاز ماه ربیع الاول رایزنی های متعددی با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر داشته که با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرماهشهر موفق به برگزاری جشن های هفتگی در خلال اعیاد مذهبی با بهره گیری از هنرمندان توانمند بومی شد و همچنان ادامه دارد. هنرمندان این اداره به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) اقدام به برگزاری دورهمی هایی نیز با حضور مسوولان شهری کرده اند که قابل تقدیر است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه ای سالم و به دور از معضلات اجتماعی باید اهتمام ویژه ای به برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری نشاط بخش در منطقه داشته باشیم و روح تازه ای به جامعه خود ببخشیم از این رو انتظار داریم مسوولان شهری بیش از گذشته ما را در این مسیر یاری کنند.