فرماندار ماهشهر از راه اندازی ۴ باب کتابخانه مشارکتی در ماهشهر خبر داد

خورنا: منوچهر حیاتی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی ماهشهر از راه اندازی ۴ باب کتابخانه عمومی مشارکتی با همکاری اداره کتابخانه های عمومی و اداره آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، فرماندار شهرستان ماهشهر گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه است.

وی افزود: طرح سند نهضت مطالعه مفید که توسط نهاد کتابخانه های عمومی ارائه شده بسیار خوب و مناسب طراحی شده و وظایف دستگاههای اجرایی شهرستان را نیز مشخص کرده است.

حیاتی خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش به عنوان نقش کلیدی در تشویق و ترغیب دانش آموزان بویژه دوران ابتدایی مهم می باشد و ما خواستار همکاری همه دستگاه ها بویژه شهرداران منطقه در ترویج فرهنگ کتابخوانی شدند.

وی گفت: توسعه پایدار در هر جامعه منوط به ارتقای فرهنگ عمومی می باشد و این فرهنگ بدون مطالعه و ترویج کتابخوانی میسر نیست.

فرماندار ماهشهر گفت: ما از طریق فرمانداری نسبت به مکاتبه با شرکت عملیات غیر صنعتی، پتروشیمی بندر امام (ره) و اداره کل بنادر و دریانوردی به منظور انعقاد تفاهم نامه مشارکتی با کتابخانه های شرکتهای فوق اقدام می نماییم که کتابخانه های مذکور به صورت مشارکتی به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار شود.

وی ادامه داد: همچنین اداره کتابخانه ها نسبت به انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش در سطح ۴ آموزشگاه جهت راه اندازی کتابخانه مشارکتی اقدام نمایند و نتیجه اقدامات را به فرمانداری منعکس نماید و در این راستا عضویت کلیه دانش آموزان بصورت نیم بهاء در کتابخانه های عمومی شهرستان صورت پذیرد و آموزش و پرورش نیز نسبت به بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی شهرستان اقدام نماید. همچنین شهرداری بندر ماهشهر وسیله ایاب و ذهاب گروهی دانش آموزان جهت بازدید از کتابخانه های شهرستان را تامین نماید.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی ماهشهر گفت: اداره کتابخانه های عمومی نسبت به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان فرهنگ شهروندی در مقطع راهنمایی شهرستان با همکاری آموزش و پرورش برگزار گردد و جوائز مسابقه کتابخوانی توسط شهرداران شهرستان تهیه و در جشن هفته کتاب اهدا شود.