نماینده خرمشهر: کارون در حال نابودیست وزیر نیرو پاسخگو باشد

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: رود کارون در حال نابودی‌ست، در این زمینه وزیر نیرو باید پاسخگو باشد.

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اشاره به نشست برگزار شده نمایندگان شهرهای استان خوزستان و وزیر نیرو که هفته گذشته در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طبق وعده‌هایی که پیش از این وزیر نیرو در زمینه تأمین آب مطلوب شرب و انتقال آب کشاورزی شهرهای استان خوزستان داده بود، خواهان برگزاری جلسه‌ای در این خصوص شدیم.

* نشست نمایندگان شهرهای خوزستان با وزیر نیرو

وی افزود: تعداد ۱۶ نماینده استان خوزستان با استیضاح وزیر موافق هستند زیرا وزیر نیرو به وعده‌های داده شده خود جامه عمل نپوشاند و این امر نمایندگان مردم در مجلس شهرهای استان را نگران کرده است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقرر شد که پیش از استیضاح وزیر و در راستای فرصت دادن مجدد به وی برای اتمام کارهای نیمه تمام و باقیمانده وعده داده شده، جلسه‌ای برگزار شود و این امر نیز صورت گرفت.

* به وعده‌های وزیر نیرو دلخوش نیستم

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه مذکور عنوان کرد: مسائلی نظیر تأمین آب شرب و مصرفی بهداشتی شهرهای استان خوزستان و انتقال آب کشاورزی در جلسه مطرح و باز هم وعده‌هایی در این خصوص توسط وزیر داده شد که البته من به عملی کردن آنها دلخوش نیستم.

* بی‌برقی را چه کسی پاسخگو است؟

سامری بیان کرد: به وزیر گفتم آیا مسئله فقط آب لوله و آب شرب است؟ زمانی که مردم اغلب شهرهای این استان در گرما و دمای بالای ۵۰ درجه با قطعی برق مواجه می‌شوند چه کسی پاسخگو است؟ شما حاضرید در چنین فضایی با خانواده‌تان زندگی کنید؟!

وی با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه اضافه کرد: رود کارون در حال نابودی‌ست و در این زمینه وزیر نیرو باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان برگزار شد به تبیین و تشریح اقداماتی در خصوص انتقال آب کشاورزی با ارائه و پخش تصاویری پرداخت که البته برای من قابل قبول نبود.

* راضی به حضور در جلسه نبودم

وی با اشاره به اینکه هیچ نتیجه مثبتی از نشست با وزیر حاصل نشد، گفت: تنها به‌خاطر اصرار دیگر نمایندگان استان در نشست با وزیر حضور پیدا کردم زیرا به اندازه کافی فرصت انجام کار به وی داده شده و امروز باید بذرهای کاشته شده برداشت شود.

سامری در ادامه اظهار کرد: اگر ما نمایندگان در زمینه مشکلات شهرهای استان خوزستان سکوت کرده‌ایم تنها به دلیل پایان عمر دولت دهم است و نمی‌خواهیم به سودجویان و فرصت طلبان اجازه مشکل تراشی دهیم.

* خوزستانی‌ها، علاوه بر پرداخت هزینه آب لوله باید آب تصفیه نیز خریداری کنند!

وی اشاره کرد: امروز مردم این استان علاوه بر پرداخت هزینه‌های گزاف آب مصرفی از لوله، باید هزینه دیگری بابت خرید آب تصفیه نیز پرداخت کنند و این واقعاً بی‌عدالتی‌ست.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم شهرهای استان خوزستان علاوه بر استفاده از آب آلوده و آبی که حتی گندزدایی نشده، با مقوله بزرگ بی‌آبی مواجه هستند، گفت: عدم تأمین آب سالم آشامیدنی، اجحاف در حق مردم است.

* چرا سهمیه بنزین شهرهای گرمسیر خوزستان با شهرهای سردسیر یکسان است؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهمیه اختصاصی بنزین به مردم شهرهای این استان گفت: چرا سهمیه بنزین شهرهایی گرم‌خیز این استان به‌ویژه خرمشهر و آبادان باید با شهرهای سردسیر یکی باشد؟ آیا این عدالت است؟

سامری در پایان با اشاره به مصاحبه اخیر خود با این خبرگزاری و عنوان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به‌جای وزیر نیرو تصریح کرد: به اشتباه در مصاحبه اخیر از وزیر جهاد کشاورزی به‌جای وزیر نیرو نام برده شده که امیدواریم با ارائه مطالب امروز رفع ابهام شود.