مانور زلزله در مدارس شهرستان هفتکل برگزار شد + تصویر

قادر سبحانی|خورنا_صبح امروز مانور زلزله در مدارس شهرستان هفتکل با حضور سید حمید حسینی معاون فرماندار و تعدادی از مسئولان ادارات برگزار گردید .

سید حمید حسینی با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور از اهمیت برگزاری مانور های زلزله در سطح مدارس و محلات گفت : این مانور با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد و ارتقای مهارتهای فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان برگزار می شود.

معاون فرماندار اظهارکرد: در رویکرد جدید برگزاری مانور زلزله ، علاوه بر ارائه ی آموزش های لازم به دانش آموزان تمهیداتی پیش بینی شده که سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله های مجاور مدارس نیز ارتقا یابدو تلاش می شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود : افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس با تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث می توان دانش آموزان را به عنوان مدیران بحران مدارس برای روزهای سخت آماده کرد .

در این مانور دانش آموزان مدارس با به صدا درآمدن آژیر نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه گیری و امدادرسانی به مصدومان را تمرین می کنند.