انتقاد رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان از جلسات گفتگوی دولت با بخش خصوصی

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی سوسن جهرمی رئیس انجمن صنفی کارگری و راهنمایان گردشگری خوزستان گفت: جا دارد در ابتدا این تذکر داده شود که واقعاً ما با یک امیدی به این جلسات ورود می‌کنیم تا شاید در سایه گفتگو‌ها، تبادل نظرات و ارائه راهکارهای موثر بتوانیم این وضعیت نابهنجار و فقر گسترده‌ای را که بر گردشگری استان سایه افکنده است را تا حدی بهبود بخشیده و آن را در مسیر اصلاح و رشد قرار دهیم.

وی ادامه داد: اما متأسفانه علیرغم تمامی انتظاراتی که از این سلسله نشست‌ها وجود دارد مشاهده می‌شود که در همین جلسه کنونی هم، بیشتر مباحث مطروحه در آن مربوط به جلسات قبلی است و البته این احتمال را نیز می‌دهم که در جلسه آینده نیز همچنان وضع به همین منوال باشد و این دور باطل همچنان در جلسات بعدی هم تکرار شود.

جهرمی تصریح کرد: حقیقتاً این انتظار را داریم که به نسبت وقت و انرژی که در قبال این جلسات گذاشته می‌شود خروجی بهتری را شاهد باشیم ولی عملاً با چنین سبک سیاقی که مشاهده می‌شود وجود چنین انتظاراتی هم بیفایده است. لذا به منظور اصلاح چنین مسئله‌ای لازم است که در ابتدای جلسه، فردی مباحث جلسه قبل را اعلام و راهکارها را نیز ارائه کند و سپس یک قرار هم‌اندیشی گذاشته شود تا افرادی که در این جلسات حضور می‌یابند یک بَگراندی را از مباحث قبلی داشته باشند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان در پایان استفاده کارآمد و صحیح از فضای مجازی را در راستای توسعه صنعت گردشگری کاملاً مفید دانست و خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است که این توجه به فضای مجازی نیز به هیچ عنوان نباید باعث بی‌توجهی به چاپ و نشر کتاب‌های گردشگری و همچنین پکیج‌های مربوطه شود زیرا وقتی که ما در نمایشگاهها و کنفرانس‌هایی در این زمینه شرکت می‌کنیم ارائه چنین پکیج‌های فیزیکی هم الزامی است. البته در آینده نزدیک در روسیه و مسقط هم نمایشگاههای صنایع دستی را در پیش رو داریم که در آنجا نیز نمی‌توان تنها از فضای مجازی استفاده کرد.