برگزاری جلسه توجیهی “اجرای طرح پایلوت پرورش ماهی کپور” در روستای لالب از توابع شهرستان باغملک

به گزارش خورنا؛ روز گذشته جلسه توجیهی اجرای پایلوت طرح پرورش ماهی کپور در روستای لالب از توابع شهرستان باغملک برگزار شد، این طرح دانش بنیان و تحت نظر تنی چند از استاتید دانشگاه شهید چمران اهواز جهت اشتغال جوانان و توانمند سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان باغملک که ساکن این روستا هستند اجرا می شود.

این نشست با حضور دکتر مرادعلی محمدی دهدزی معاون برنامه و بودجه کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان، بهمن تامرادی معاون فرماندار شهرستان باغملک، کارآفرینان برتر استانی به همراه تنی چند از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز و مردم محلی این روستا و مسئولان شهرستان باغملک با هدف تشریح جزئیات روند اجرای طرح، نگهداری، بازدهی مالی، برگزار شد.

بهمن تامرادی معاونت فرمانداری باغملک در خلال این جلسه طی گفتگویی با خبرنگار خورنا گفت؛ با توجه به اقلیم خشک کشور و محدودیت منابع آب ،اجرای طرح پرورش ماهی در حوضچه های مدار بسته برای ایجاد اشتغال پایدار ضروری است. خصوصیات ماهی کپور گرمابی، رشد سریع، نگهداری به صورت متراکم، مقاومت بالا در مقابل عوامل فیزیکی وشیمیایی می باشد.

تامرادی ادامه داد؛ با توجه به اینکه یکی از پارامترهای موثر در دوام و بقا خانواده اشتغال می باشد که علاوه بر امرار معاش خانواده از بروز مشکلاتی چون بزهکاری، سرقت و اعتیاد جلوگیری می کند. ضرورت دارد همه نهادها و ادارت شهرستان در این زمینه همدل وهمراه برای ایجاد اشتغال پایدار گام بردارند.

معاونت فرمانداری باغملک ضمن تقدیر از عملکرد کمیته امداد امام در خصوص توانمندسازی مدد جویان گفت؛ حمایتهای اداره کل کمیته امداد خصوصا معاونت برنامه ریزی دکتر محمدی، شرکت دانش بنیان دانشگاه شهید چمران ، حاجی زاده مدیر کمیته امداد باغملک، مهندس عدالت بهبهانی مدیر فنی وحرفه ای در خصوص آموزش برنامه ریزی ، و ایجاد تسهیلات لازم قابل تحسین است.

دکتر مرادعلی محمدی معاون برنامه و بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان با توجه با مهم شمردن اینچنین طرح های با پشتوانه علمی که سبب خودکفایی خانواده ها و اشتغال زایی می گردد گفت؛ در بحث حمایت و بخش مالی کمیته امداد امام از محل صندوق اشتغال برای اجرای طرح پرورش ماهی کپور در این روستا تا ۲۰ میلیون وام بودن سود با دوره تنفس ۶ ماه اعطا می کند و تمام تلاش ما این است که در زمینه ارائه ضمانت بانکی قدری رعایت حال متقاضی اعمال گردد تا عزیزان دغدغه کمتری داشته باشند.

دکتر محمدی ادامه داد؛ دوره کاری پرورش ماهی کپور در این حوضچه ها به گونه ای است که دو بار در سال امکان بهره برداری وجود دارد و از هر حوضچه ۲ تا ۳ تن ماهی برداشت می شود، به طور متوسط هر ماه درآمد یک و نیم میلیون رو تضمین میکنیم، کما اینکه در ملاثانی اهواز یکی از مجریان این طرح با اجرای موفقیت آمیز در طول بازه ۵ ماهه توانست به سود متوسط ماهیانه ی ۴ میلیون دست پیدا کند.

معاون برنامه و بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد؛ این طرح دانش بنیان با پیشینه راستی آزمایی شده دانشگاهی به همراه بازدید های منظم مهندسان ناظر و اساتید دانشگاهی بطور پایلوت در روستای لالب باغملک اجرا می گردد و در صورت موفقیت و این که متقاضیان در دوره های بعدی بتوانند بدون حضور مهندسان ناظر کار خود را انجام دهند، در سطح گسترده تری توسعه می یابد و در این میان هدف نهایی ما کمک کردن به این متقاضیان جهت توانمندسازی و اشتغال است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *