تمبر “روز مقاومت مردم اندیمشک” رونمایی شد

خورنا/ ظهر امروز و با هدف گرامی داشت شهدای حماسه چهارم آذر ۱۳۶۵ تمبر روز مقاومت مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، رونمایی شد.

این تمبر که در آئین ویژه گرامی داشت حماسه مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس و با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی رونمایی شده است با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و با هدف تجلیل از شهدای این حماسه مردمی، طراحی و و رونمایی شده است.

استفاده از موشک و هواپیما و هم چنین گل به عنوان نمادهای مقاومت مردم اندیمشک در حماسه چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ از جمله طرح‌هایی است، که در این تمبر به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ بیش از ۵۴ هواپیمایی بعثی و به مدت یک ساعت و چهل دقیقه شهرستان اندیمشک و بخش‌های مختلف شهری سنگربان مقاوم کرخه و دز را بمباران کردند.

در این حماسه بزرگ و تاریخی، بیش از ۳۰۰ نفر شهید و ۷۰۰ نفر نیز مجروح شدند تا حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ به عنوان طولانی‌ترین بمباران هوایی کشور در هشت سال دفاع مقدس لقب گیرد و نام اندیمشک در تاریخ انقلاب ماندگار شود.

هم چنین پس از رونمایی از تمبر مقاومت مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، جمعی از رزمندگان و خانواده معظم شهدا و مسئولان محلی و استانی و با حضور در میدان راه آهن اندیمشک به شهدای این حماسه مردمی ادای احترام کردند.

اهدا گل و قرائت فاتحه از جمله ویژه برنامه‌هایی است که در این روز تاریخی و با حضور در میدان راه آهن اندیمشک طراحی و به اجرا رسیده است.

بیش از این نیز و با همکاری اداره کل راه آهن زاگرس، ساخت نماد چهارم آذر در میدان راه آهن نیز مورد توجه قرار گرفته و عملیات اجرایی ساخت این میدان در اندیمشک، آغاز شده بود.

انتهای پیام/