جلسه شورای اشتغال رامهرمز با حضور استاندار خوزستان

خورنا-فرشیدفرجی استاندار خوزستان در جلسه شورای اشتغال رامهرمز:پیش‌بینی ۶۰۰ نفر برای ایجاد شغل در رامهرمز قابل‌قبول نیست

 به گزارش خبرنگارخورنا، غلام‌رضا شریعتی در جلسه شورای اشتغال شهرستان رامهرمز اظهار داشت: ما باید به‌طورجدی در اشتغال‌زایی قدم برداریم و به‌طور ویژه به این مسئله بنگریم و یک معضل اجتماعی را به یک معضل امنیتی و سیاسی تبدیل نکنیم زیرا که امنیت پایدار از طریق اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: باید سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان واقعی را حمایت کرد و همه درراه برداشتن موانع بسیج شوند زیرا که کار اصلی ما ایجاد اشتغال است.

استاندار خوزستان ضمن اعلام به بانک‌ها تصریح کرد: الزام همه بخش‌ها اشتغال و ایجاد تولید است و بانک‌ها باید به سمت صنایع کوچک هم‌نظر بیندازند و به این کارگاه‌ها هم کمک کنند.

وی افزود: به‌زودی با امضای تفاهم‌نامه با بانک ملی برای صنایع کوچک ، طرح‌های اشتغال‌زایی، دانش‌بنیان و صنایعی که بیش از ۶۰ درصد از کارشان پیشرفت فیزیکی یا سرمایه در گردش داشته‌اند حمایت خواهند شد.

شریعتی همچنین گفت: پیش‌بینی ۶۰۰ نفر برای ایجاد شغل در رامهرمز قابل‌قبول نیست و باید متناسب با شرایط در این شهر شغل ایجاد شود و از طرح‌های سرمایه‌گذاری حمایت کرد.

وی تأکید کرد: اگر تفویض اختیارات به استان‌ها انجام شود بسیاری از بروکراسی اداری برداشته خواهد شد و می‌توان مشکلات و موانع را زودتر برطرف کرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در سال آینده ما از بودجه کمتری برخوردار هستیم و شرایط سخت‌تری را ازلحاظ بودجه‌ای در پیش روداریم.

وی عنوان کرد: دولت باید میدان را برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذار فراهم کند و پیچ‌وخم‌ها را کمتر کند تا بخش خصوصی بتواند فعال‌تر و آگاهانه‌تر وارد صحنه شود.

شریعتی گفت: اگر کارشناسی ما اعلام کند که صنایع کوچک، کارشان و تولیدشان بازده خواهد داشت ملزم به حمایت آن کارگاه تولیدی هستیم و کارگاه باید متعهد شود که چه تعداد شغل می‌تواند ایجاد کند و شاغلین را بیمه کند.

وی با لحاظ کردن موارد کارگروه اشتغال در شهرستان اعلام کرد: باید این کارگروه فعال‌تر برخورد کند و آنچه وظیفه ماست انجام خواهیم داد و با طرح اشتغال فراگیر و برنامه‌های موجود، طرح اشتغال مؤثر را فراهم خواهیم کرد و مدیران کل و مسؤولان شهرستانی باید به‌طورجدی دنبال کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *