آئین پاسداشت حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذر برگزار می‌شود

به گزارش خورنا از اندیمشک، با حضور خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولان محلی و استانی آئین پاسداشت حماسه مردم شهر یک هزار شهید اندیمشک در چهارم آذر برگزار می‌شود.

این آئین ویژه صبح شنبه چهارم آذر ماه از ساعت ۹ صبح در مجموعه ورزشی شهدای معلم شهرستان اندیمشک برگزار و یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود.

سخنرانی، تقدیر از نقش شهدای هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان شهدای مدافع حرم سنگربان مقاوم کرخه و دز از برنامه‌هایی هستند که هم زمان با چهارم آذر و روز مقاومت مردم اندیمشک در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خورنا در چهارم آذر ماه ۱۳۶۸ بیش از ۵۴ هواپیما رژیم بعث و به مدت بیش از یک ساعت و سی دقیقه شهرستان اندیمشک را بمباران کردند.

در این حمله وحشیانه رژیم صدام به شهرستان اندیمشک، بیش از ۳۰۰ نفر شهیدو ۷۰۰ نفر دیگر مجروح شدند و پس از آن نام اندیمشک به عنوان شهر مقاومت و ایستادگی در تاریخ ثبت و ماندگار شد.

از چهارم آذر ماه به عنوان طولانی‌ترین بمباران تاریخ هشت سال دفاع مقدس یاد و هر سال در این روز بزرگ و تاریخی، ویژه برنامه‌های مختلفی در شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود.

پس از حمله وحشیانه صدام به شهرستان اندیمشک در چهارم آذر ماه ۱۳۶۵، بسیاری از مناطق شهری اندیمشک از جمله ایستگاه و مناطق مسکونی راه آهن، کوی شهدا و دیگر بخش‌های شهری دچار آسیب‌های جدی شدند.