۹۵ هزار رأس دام در شادگان واکسینه شدند

خورنا: رئیس شبکه دامپزشکی شادگان گفت: ۹۵ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی و آبله در شادگان واکسیناسیون شدند.

رضا حفیظی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۹۵ هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان علیه بیماری‌های تب برفکی و آبله واکسینه شده‌اند.

وی افزود: دامپزشکی با نظارت بر بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در تحقق دام و غذای سالم گام برمی‌دارد و مجموعه پرسنل دامپزشکی این شهرستان تاکنون تلاش‌های گسترده‌ای در این زمینه داشته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شادگان خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

وی همچنین عنوان کرد: در تابستان سال جاری در راستای پیشگیری از بیماری خطرناک تب کریمه و کنگو که قابل انتقال از دام به انسان بوده و عامل انتقال این بیماری، کنه روی بدن دام است، شبکه دامپزشکی شهرستان حدود ۸۱ هزار رأس گوسفند و بز و ۱۰ هزار رأس گوسفند و ۳۰۴ هزار و ۴۴۰ مترمربع مساحت دامداری را سمپاشی کرده است.

حفیظی در ادامه گفت: عملیات سمپاشی مذکور یکی از وسیع‌ترین عملیات‌های سمپاشی در استان خوزستان بوده که با موفقیت و بسیار مطلوب در شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری مرغداری‌های شهرستان با وسیع‌ترین حجم جوجه‌ریزی در ۵۵ واحد مرغداری مشغول فعالیت بوده‌اند، افزود: تاکنون حدود یک میلیون و ۸۳۲ هزار و ۶۰۵ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شادگان خاطرنشان کرد: شهروندان لزوم استفاده از گوشت بهداشتی مهر زده دامپزشکی را مدنظر قرار داده و از مرغ بهداشتی کشتار روز استفاده کنند.