۷ ریشتر مهربانی در اردوگاه هلال احمر

خورنا | پدرام کسائی:

مهربانی را هم می شود بر حسب ریشتر حساب کرد مثل حال و هوای این روزهای جوانان هلال احمر خوزستان در شهرستان اسلام آباد غرب که نه باران و نه هوای سرد مانع از ابراز عشقشان نمی شود.

گویی بدنبال خلق معنی جدیدی از مهربانی و عشق هستند اما اینبار در تیم حمایت روانی جوانان هلال احمر خوزستان که در منطقه مسکن مهر شهرستان اسلام آباد غرب مستقر هستند.

از هوای سرد و بارانی که میگذریم با هوای متفاوتی روبرو میشویم که غیر از عاشقان نمیتوانند هوایش را حس کنند.

هوا، هوای مهربانی و باران، باران عشق

تیم حمایت روانی جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان ۲۰ سقف هلالی برپا کرده اند و با همراهی تیمی ۲۶ نفره از کارشناسان روانشناسی و مدد کاری به مردم زلزله زده این شهرستان در حال ارائه خدمت هستند.

نقاشی درمانی برای ذهن سیاه و سفید کودکان آسیب دیده

از کارهای نوین و بروز جوانان هلال احمر خوزستان در حمایت روانی و اجتماعی استفاده از کارشناسان متبحر در حوزه کودک است که در چادر نقاشی درمانی بکارگیری شده است در این چادر نقاشی هایی از پیش طراحی شده و با هدف آرام سازی ذهن آشفته کودکان به کودکان داده میشود که بعنوان الگو از آن استفاده و رنگ آمیزی کنند.

بازی یک اصل استراتژی برای آرام سازی کودکان

چادر بازی درمانی وظیفه تخلیه هیجانی کودکان را بر عهده دارد و کارشناس روانشناسی برپایه اشل های استاندارد تک تک این کودکان را آنالیز و به گروه مشاوره معرفی میکنند.
بازی هایی همچون مار پله،منچ،بازی های گروهی، بازی با عروسک،خانه سازی،خمیر بازی برگزار میشود.

سینما سیار بهانه ای برای فراموشی حادثه!

سینما سیار فکری حساب شده از سوی تیم حمایت روانی جوانان خوزستان که طرح ریزی دقیق شده و از شب اول استقرار به نمایش گذاشته شد.

برنامه هایی متناسب با سن کودک مورد تایید وزارت متبوع و اخذ مصاحبه از کودکان منطقه همچنین پخش همزمان در فضای مجازی از کار های نو در تیم حمایت روانی خوزستان میباشد.

قصه دردت، تلخ شنیدنیست

بر هیچ کس پوشیده نیست که حرف زدن و درد و دل از راه های ناب تخلیه هیجانات منفی روحی است که همیشه کار ساز و راهگشا بوده است.

دو تیم خواهر و برادر کارشناس ارشد روانشناسی بالین در چادر های مشاوره ای برای شنیدن حرف دل بزرگترها حاضرند.

همان حرفهایی که کودکان در نقاشی به تصویر میکشند در این چادر پدر و مادرهایشان با دلی پر خون بیان میکنند و تیم های روانشناسی بالینی وظیفه خوب گوش دادن را بر گردن دارند.

نگارنده: مهدی مستوی، امدادگر جمعیت هلال احمر بهبهان، منطقه زلزله زده سرپل ذهاب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *