مسئول نمایندگی ولی فقیه در فرودگاههای خوزستان: وقف عمر انسان را پر برکت و اموال مادی وی را توسعه می‌دهد

حجت‌الاسلام شوشتری نسب: کسی که وقف می‌کند علاوه بر اینکه از لحاظ معنوی دارای عمر پر برکتی می‌شود و از نظر اموال مادی خود هم شاهد رشد و توسعه در آنها می‌شود.

خورنا-احمدرضارستمی: در همایش یاوران وقف که به مناسبت هفته وقف در تالار ملی حفاری اهواز برگزار شد حجت‌الاسلام عبدالحسین شوشتری نسب مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حفاظت فرودگاههای خوزستان گفت: خداوند در قرآن و در آیه ۲۶۱ سوره بقره می‌فرماید مثال کسانی که در راه خدا اموال خود را انفاق می‌کنند را می‌شود تشبیه به دانه‌ کاشته شده در زمین کرد که پس از روئیدن به چندین برابر تعداد اولیه خود می‌رسد و البته بر طبق همین آیه به شخص با صلاحیت هم خیر و برکت افزوتری نیز در این خصوص از جانب خدا عنایت می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین کسی که وقف می‌کند علاوه بر اینکه از لحاظ معنوی دارای عمر پر برکتی می‌شود و از نظر اموال مادی خود هم شاهد رشد در آنها می‌شود.

شوشتری نسب ضمن اشاره به روایاتی که در باب صدقات گفته می‌شود صدقه را باعث رشد شخص دانست و خاطر نشان کرد: لازم است که ما همه به این جایگاهی برسیم که بدانیم فقیر محتاج ما نیست بلکه این ما هستیم که محتاج فقراء هستیم زیرا آنها باعث رشد و کمال روز افزون انسان می‌شوند.

وی با بیان اینکه امام صادق پس از دادن صدقه دست خود را می‌بوسید اظهار کرد: در این موقع وقتی علت را می‌پرسیدند امام میگفت خدا در سوره توبه می‌فرماید این خداست که دریافت کننده صدقات است بنابراین دست من متبرک به دست خدا شده است.‌

شوشتری نسب یادآوری کرد: همچنین پروردگار متعال در قرآن کریم و در سوره الماعون آیه صد و هفتم وقتی می‌خواهد منکران معاد را معرفی کند بزرگترین عیب آنها را عدم رسیدگی به فقرا عنوان میکند و می فرماید: أَرَأَیْتَ الَّذِی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ فَذَلِکَ الَّذِی یَدُعُّ الْیَتِیمَ وَلَا یَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ .

وی بیان داشت: کمک کردن به یک فقیر سبب رسیدن انسان به خدا می‌شود و فقیر در این مسیر تنها یک واسطه خیر به حساب می‌آید و گرنه خدا میتوانست به خود فقیر طوری بدهد که نیاز به کمک دیگران نداشته باشد ولی حکمت خداوندی در این است که ما به قرب الهی برسیم با دستگیری از فقراء و از طرف دیگر آن شخص فقیر هم مورد امتحان واقع می‌شود.

شوشتری نسب گفت: صدقه ثواب دارد منتهی برطبق روایتی از امام صادق(ع) پس از مرگ انسان که دستش از دنیا کوتاه است پرونده اعمال شخص هم بسته می‌شود و دیگر نه خود و نه هیج کسی دیگر نمی‌تواند به شخص کمک کند مگر در سه مورد که پرونده همچنان باز می‌ماند و خیر برکات و ثواب همچنان به پرونده شخص متوفی وارد می‌شود.

وی ادامه داد: این سه مورد یکی باقی ماندن فرزند خوب از فرد، دومی گذاشتن یک رسم خوب و خدا پسندانه از شخص و سومین مورد هم دادن صدقه جاریه یا همان وقف است که در مورد وقف به طور مثال شخصی که زمینی را در طول حیات خود وقف کرده و آنجا به مسجد، مدرسه، بیمارستان و غیره تبدیل ‌شده به واسطه اعمال خیر و خدماتی که در این مکانها صورت می‌گیرد خیر و برکاتی به وی رسیده و در پرونده اعمالش درج می‌شود.
.