انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان با دانشگاه امیرکبیر واحد بندرماهشهر

خورنا|باقرگل فر:تفاهم نامه همکاری های علمی و تحقیقاتی میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و دانشگاه امیر کبیر(واحد ماهشهر) با هدف گسترش هرچه بیشتر زمینه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی منعقد گردید.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی، معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  ضمن اعلام این خبر بیان داشت: طی دیدار نمایندگان دانشگاه امیر کبیر(واحد ماهشهر) با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، سند همکاری علمی و تحقیقاتی فی مابین به منظور بهره گیری از امکانات علمی، فنی، اقتصادی و تخصصی این مرجع دریایی کشور در استان خوزستان برای توسعه آموزش های بندری و دریایی به امضاء رسید.

عسکری با اشاره به تدوام و گسترش همکاری این اداره کل با مراکز علمی استان خوزستان بیان داشت: حسب این تفاهم نامه، همکاری ها عمدتا در سه محور آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی خواهد بود و طرفین متعهد می شوند حسب نیاز، از امکانات و توانمندی های همدیگر برای ارتقاء، توسعه و پیشرفت فعالیت های علمی و عملی در بخش های دریایی و بندری بهره بگیرند.

وی همچنین برگزاری سمینارها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی علمی و بهره گیری از ظرفیت های دو طرف جهت اجرای فعالیت های مشترک آموزشی و پژوهشی را از اهم نکاتی برشمرد که طی این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

معاون طرح و توسعه ابراز امیدواری کرد توسعه روابط بندر و مراکز آموزشی و پژوهشی باعث رشد علمی فعالیت های دریایی و بندری گردد و در این زمینه انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی و پژوهشی مستقر در استان خوزستان به عنوان گام  نخست در دستور کار قرار گرفته و بنا به پیشنهاد نمایندگان این دانشگاه کمیته مشترکی برای بررسی تدوام و تعمیق این همکاری تشکیل می گردد.

یادآور می شود اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به عنوان نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در استان خوزستان و تنها مرجع حاکمیتی در حوزه دریایی و بندری، با هدف  ترویج دانش و فرهنگ و توسعه فعالیت های دریایی و بندری،اولین تفاهم نامه با مرکز علمی کاربردی خلیج فارس بندرامام  و این دومین تفاهم نامه همکاری را با مراکز علمی شهرستان منعقد کرده است.