چرا توسعه زیرساختهای ورزشی در اندیمشک یک ضرورت محسوب می شود ؟

خورنا/ در واپسین روزهای سال ۹۵ و آغازین روزهای سال ۹۶ نوشتیم حال خوب ورزش اندیمشک. امروز قلم بی اختیار خواهد نوشت اندیمشک بر بام ورزش ایران.

عرصه ورزش جولانگاهی بی بدیل در بازتعریف توانمندیها و نمایش پتانسیل منابع انسانی درون منطقه ای است و اینجا دیاری با تراکم جمعیتی کمتر از ۲۰۰ هزار نفر و با فوران استعدادها در تمامی زمینه های علمی و فرهنگی و ورزشی.

شاید تعبیر احسن الحال ورزش خوزستان با بروز و ظهور ظرفیتهای بالقوه انسانی در ورزش اندیمشک، کلامی بجا و به دور از گزافه گویی باشد.

کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان در رشته کشتی فرنگی آن هم برای نخستین بار در حالی رقم خورد که ۲ نشان از ۳ طلای کسب شده و تنها مدال نقره تیم ایران، توسط فرزندان اندیمشک بدست آمد تا ستون محکم برافراشته شدن پرچم ایران در اوج افتخار و فراتر از دیگر کشورها، باشند.

ورزش یکی از المانهای جذب حداکثری مخاطب و شاخصی برجسته در نشان دادن چهره واقعی یک شهر، استان و یا کشور می باشد که ورزشکاران بعنوان طلایه داران برقراری تعامل نقش بسزایی در هموار نمودن مسیر جلب نگاههای آغشته به اعتماد بسوی یک منطقه و مردمانش، خواهند داشت.

فرزندان برومند اندیمشک کاری کردند “کارستان” تا دنیا متوجه شهری کوچک اما به بلندای همت ایران، گردد و سفیران غیرت و استعداد ماموریتشان را به نحو احسن به اتمام رساندند.

در گذر این اتفاقات شیرین، توجه مسئولان محلی و در راس نقطه تفکر و تدبر دو ضلعی وحدت و سازندگی، تاکید موکد جناب آقای حسنوند بر تکمیل زیرساختهای ورزشی در اندیمشک و افزایش سرانه فضای ورزشی شهرستان به رقم قابل توجه بالای یک متر، در راستای محقق نمودن تئوری ورزش..سلامتی..اشتغال..امنیت..اعتمادسازی است که امروزه در تمامی دنیا نیز نگاه به حوزه ورزش، نگاهی کارشناسی و چندبعدی است و لزوما تنها کاربرد ورزش بالابردن نشاط جسمی و روحی نیست.

عده ای سیاس متوهم، مکررا این پرسش را مطرح می کنند تکمیل گودزورخانه، استخر کوی شهدا، مجموعه ورزشی جدید که شامل زمین چمن فوتبال برای آقایان و سالن چند منظوره و استخر ویژه بانوان است، احداث سالن و بهسازی زمین چمن فوتبال مجموعه ورزشی کوی لور، ساخت خانه کشتی با امکانات و استانداردهای بین المللی این رشته در اندیمشک، چه کمکی به حل مشکلات بیکاری و فقر می نماید؟

پرواضح است معضل روز کشور، مسئله بیکاری است امری که رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان نظام بر اهمیت توجه به چالش پیش رو و مرتفع نمودن آن به دفعات مکرر تاکید داشته و حتی رهبر فرزانه انقلاب سال جاری را بنام تولید و اشتغال نامگذاری کردند تا مبین عزم و اراده ملی در جهت ریشه کن کردن این مشکل باشد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی دغدغه اصلی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی را اشتغال جوانان بیان می نماید که فراهم نمودن برخی زیرساختها در دوره های قبل نمایندگی آقای حسنوند و پیگیریهای امروز و امسال ایشان در همین راستاست و مطمئنا با اقدامات صورت گرفته و اتکا به ظرفیتهای طبیعی منطقه، مطابق برنامه زمانبندی شده این پیگیریها ثمر خواهد داد و اندیمشک از ورطه بیکاری نجات خواهد یافت.

اما عدم توجه به خیل عظیم استعدادهای جوانان اندیمشکی در حوزه ورزش و رها نمودن پروژه های نیمه تمام ورزشی شهرستان به صرف اینکه مشکل اول شهرستان بیکاری است، آیا خیانت به اعتماد مردم نسبت به مسئولان خود محسوب نمی گردد؟ هر عقل سلیم و ضمیر آگاهی، حل معضل بیکاری را برای کشور، استان خوزستان و شهرستان اندیمشک اولویت و توسعه زیرساختها و امکانات سخت افزاری در عرصه ورزشی اندیمشک را یک ضرورت می داند.

اینک ما این پرسش را مطرح می نماییم؛

اگر سالن کشتی کوی شهدا در سالهای گذشته احداث نمی گردید شاهد هدررفت استعدادهای گرانمایه قهرمانان بزرگی همچون عبدولیها، اخلاقی و دیگر افتخار آفرینان عزیز نبودیم؟

انتهای پیام/