بیش از ۴۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت انواع حبوبات اختصاص یافت

سیدهدایت الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: شهرستان اندیمشک یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان حبوبات در استان خوزستان بوده و سهم عمده‌ای در تأمین نیازهای شهروندان، دارد.

وی با بیان این که میانگین تولید حبوبات در اندیمشک ۱٫۵ تن در هر هکتار است، افزود: امسال بیش از ۷۵۰ تن انواع حبوبات در شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شده است که این میزان کشت نسبت به سال گذشته، ۸ هکتار رشد داشته است و با اختصاص ۳ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت لوبیا سبز، بیش از ۵ تن از این محصول در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این که انواع لوبیا و ماش مهم‌ترین محصولات تولید شده شهرستان در زمینه حبوبات هستند، عنوان کرد: امسال بیش از ۴۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت انواع حبوبات اختصاص یافته که از از این میزان سطح زیر کشت، ۴۱۰ هکتار متعلق به ماش بوده و بیش از۶۰۰ تن از این محصول در شهرستان تولید شده است.

وی با بیان این که بیش از ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت لوبیا اختصاص یافته است و بیش از ۹۰ تن از این محصول در شهرستان تولید شده است، گفت: شهرستان اندیمشک در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی، دارای ظرفیت خاص و منحصری به فردی است.