محسن رضایی: سیاستمداران از صحنه اقتصاد کنار بکشند

خورنا: دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام گفت: در شرایط کنونی سیاستمداران پای خودشان را از مسائل اقتصادی کنار بکشند، اقتصاددانان وارد صحنه شوند و سیاستمداران هم به حرف‌های آنان گوش کنند.

به گزارش مهر، محسن رضایی جمعه شب در همایش مسئولان بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشکده صدا و سیما توهین با اشاره به توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم گفت: این اهانت یک تراژدی و جرم بزرگ علیه انسانی است که خود پرچمدار رحمت، و نماد عشق و محبت و اخلاق بود.

رضایی توهین به پیامبر را یک بی ادبی غیر قابل بخشش دانست و تاکید کرد همه باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا باید احساسات میلیون‌ها انسان بر روی زمین برای این توهین جریحه دار شود؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به واکنش و اعتراض مسلمانان جهان در هتک حرمت به ساحت مقدس نبی اکرم گفت: پس از این اهانت مسلمانان سیلی محکمی به گوش آمریکا و غرب زدند که امروز می‌بینیم بسیاری از سفارتخانه‌های آمریکا اعلام کردند که وضعیت ناامنی دارند.

وی در خصوص مبارزه ای که بین ایران با جبهه غرب ایجاد شده است، توضیح داد: در حال حاضر یک مبارزه اندیشه‌ای‌، فرهنگی و تمدنی میان ما با غرب آغاز شده و این مبارزه همچنان جریان دارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: دشمنان از هر ابزاری برای مقابله و رویارویی با ما استفاده می کنند که در این راستا می توان به فتنه، انحراف و تحریم ها اشاره کرد، البته در آینده به پدیده های جدیدی نیز روی خواهند آورد.

دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم، صهیونیسم و لیبرال ها نقش اساسی را ایفاء کردند، افزود: ائتلاف صهیونیستی – لیبرالیستی در دل مبارزه اسلام و غرب شکل گرفته و این ائتلاف اقداماتی مانند توهین به پیامبر اکرم را سامان داده است.

وی با بیان اینکه غرب و رژیم صهیونیستی نمی تواند بیداری اسلامی را تحمل و باور کند، گفت: آنها می خواهند بیداری اسلامی را به سمت بیداری غربی سوق دهند، تا ازآن طریق حکومت های جدید در منطقه همچنان سمت و سوی رژیم صهیونیستی باشند.

رضایی در عین حال اضافه کرد: ائتلاف صهیونیسم لیبرالیسم امروز بسیار آسیب پذیر شده است.

مرسی و اردوغان تکلیف خود را با اسلام و غرب معلوم کنند

وی گفت: از این رو امروز افرادی مانند مرسی و اردوغان باید تکلیفشان را معلوم کنند و بگویند که با غرب‌ هستند و یا با اسلام؟

به گفته وی، اگر افردای همچون مرسی در این راستا اعلام موضع کنند با آمریکا درگیر می شوند و اگر درگیر نشوند یعنی از اسلام جدا شده‌اند، از این رو باید تکلیف خودر ا مشخص کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اهانت به پیامبر(ص) بیش از ۱۰ سال است که آغاز شده است اظهار داشت: متاسفانه دولتمردان عروسکی غرب به خاطر انتخابات آمریکا و رای آوری خودشان با این پدیده همراهی کردند.

رضایی با تاکید براینکه نمی تواند از این هتک حرمت به راحتی گذشت، از رسانه ها بویژه رسانه ملی خواست به تبیین این هتک حرمت بپردازند ، ضمن آنکه مسلمانان جهان باید همچنان فعالیت‌ها و اعتراض هایشان را ادامه دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه لیبرالیسم به انتهای خط رسیده و مفاهیم جدیدی در دنیا در حال شکل گیری است، گفت: از این رو اسلام می‌تواند عمق غرب را فتح کند، ما باید ارزش‌های جدیدی را درست کنیم.

دولتمردان مخاطبان اصلی رهبری در توصیه “سبک زندگی”

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی اسلامی گفت: ما باید به طور جدی به ارزش‌های اسلامی برگردیم و بعد آن را به عنوان الگوی زندگی به دیگران منتقل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دولتمردان را مخاطب اصلی بیانات رهبری درباره سبک زندگی دانست و تاکید کرد: البته دولتمردان باید در کنار اخلاق سیاسی اخلاق زندگی هم داشته باشند تا سبک زندگی شکل بگیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: ماباید با برنامه مقابل دشمنان ایستادگی کنیم ضمن اینکه نباید از ترکیه و غرب عقب بیفتیم بادید جلو تر از آنها قرار بگیریم، البته این موضوع نباید باعث شود تا به کارهای شتاب زده نیز روی آوریم.

تحریم تنها برنامه دشمن نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران گفت: دشمن چند سال بر تحریم های اقتصادی متمرکز شده است اما باید به این نکته اشاره کرد که تحریم ها تنها برنامه آنها نیست، مبارز با غرب نیاز به برنامه دقیق و راهبردی دارد.

وی اظهار داشت: با داشتن برنامه می دانیم که در مقابل فتنه چه مقدار نیروها را بسیج کنیم، چه مقدار را وارد نکنیم. شک ندارم با حضور رهبری عزیز و آمادگی ملت ایران و بسیجیان در صحنه می توانیم به خوبی از فرصت ها استفاده کنیم.

دولت توانش را برای تثبیت نرخ ارز بسیج کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما به دولت برای نوسانات بازار ارز چیست؟ افزود: پیشنهاد می کنم که دولت قیمت ارز را تثبیت کند و باید هر چه زودتر نیروهایش را برای این منظور بسیج کند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی طی ۸ سال آینده هم ادامه پیدا می‌کند افزود: اگر ما جز این فکر کنیم چیزی جز ساده اندیشی نیست ، نباید دشمن را ساده بگیریم و باید با امید، تدبیر و توکل وارد صحنه شویم.

دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام گفت: در شرایط کنونی سیاستمداران پای خودشان را از مسائل اقتصادی کنار بکشند و اقتصاددانان وارد صحنه شوند و سیاستمداران هم به حرف‌های آنان گوش کنند.

وی وضعیت فعلی را به تیم ملی فوتبال تشبیه کرد و گفت: در بازی های تیم ملی مربی ها از خبره ترین و بهترین ورزشکاران و فوتبالیست ها استفاده می کنند بنابراین باید در حال حاضر بهترین و کارامدترین نیروها و چهره های اقتصادی وارد بازی شوند و اگر این اقدام صورت بگیرد می توانیم به راحتی به آمریکا ۱۰ گل بزنیم، به شرط آنکه این پیروزی را فردی ندانیم و به پای ملت و نظام اسلامی بگذاریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *