۴۰ هزار هکتار از اراضی شادگان زیرکشت می‌رود

خورنا: سرپرست جهاد کشاورزی شادگان گفت: امسال بالغ بر ۴۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت محصولات پاییزه رفته است.

حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: امسال بالغ بر ۴۰ هزار هکتار  از اراضی شهرستان شادگان به زیر کشت محصولات پاییزه شامل گندم، جو، کلزا و انواع علوفه رفته است.

وی افزود: از این ۴۰ هکتار، ۱۵ هکتار را به‌عنوان طرح و مابقی غیرطرح بوده که در راستای همین کشت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی نسبت به بازدید، مساحی و بستن قرارداد همچنین معرفی کشاورز به کارگزاران تعاونی روستایی جهت دریافت نهاده‌های کشاورزی خود اقدام کرده‌اند.

سرپرست جهاد کشاورزی شادگان خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن قیمت نهاده‌های خود از صندوق بیمه محصولات کشاورزی درخواست می‌شود در خصوص خسارت‌ها، تسریع به‌عمل آید.

وی با بیان اینکه تخصیص سهمیه نهاده‌ها در سطح ۱۵ هزار است، عنوان کرد: از مسئولان استانی می‌خواهیم نسبت به تأمین مابقی سطح زیرکشت اقدام کرده تا کشاورزان را ترغیب به کشت و زرع کنند.

مطرودی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولید داخلی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت شبانه‌روزی آماده هرگونه همکاری و مساعدت و ترویج اصول فنی در ارتقای کشاورزی هستیم.

وی در پایان گفت: از کشاورزان نیز می‌خواهیم با بستن کمربند همت در راستای تقویت تولیدات داخلی، مشت محکمی به کشورهای غرب و شرق بزنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *