نجات جان پنج دریانورد/ در پی نقش آفرینی به هنگام مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره)

خورنا|باقرگل فر:جان پنج نفر دریانورد که شناور آنان در خلیج فارس دچار حادثه شده بود با پایش و اطلاع رسانی به موقع مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بندر امام خمینی(ره) نجات داده شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به سانحه رخ داده برای موتور لنج باری عقاب که از بندر گناوه به مقصد کویت در حال حرکت بوده، اظهار داشت: مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بندرامام خمینی(ره) پس از اطلاع از اعلام اضطرار این شناور تجاری، بی درنگ موقعیت اعلام شده را بر روی نقشه مشخص نموده و با پخش اعلامیه های دریایی بر روی کانال رادیویی ویژه، هماهنگی های لازم را برای گسیل شناورهای متردد در حوالی آن نقطه به عمل آورد.

گرایلو در ادامه افزود: با همکاری یک شناور متردد در آن حوالی و پیوستن شناور ناجی ۲۰ از مرکز جستجو و نجات دریایی بوشهر، پنج نفر خدمه ی شناور سانحه دیده در سلامت کامل از دریا به سمت ساحل انتقال داده شدند.

یادآور می شود مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بندر امام خمینی(ره) ضمن برخورداری از تجهیزات پیشرفته مخابراتی و رادیویی دریایی و پایش شبانه روزی حوزه استحفاظی خود در شمال خلیج فارس،  نقش به سزایی  جهت امداد رسانی و نجات جان دریانوردان سانحه دیده  ایفا می نماید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *