اشتغال پردغدغه ترین مشکل مردم هندیجان

نماینده شورای شهرستان هندیجان در شورای عالی استان روز گذشته در جلسه شورای اداری که با حضور معاون عمرانی استاندار و دیگر مدیران کل استانی برگزار گردید با تایید و تاکید سخنان معاون عمرانی استاندار و فرماندار هندیجان خواستار رفع محرومیت و اشتغال جوانان شد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا : محسن شعبانی در جلسه شورای اداری شهرستان هندیجان ابتدا حضور معاون عمرانی استاندار و هیات همراه را به شهرستان هندیجان خیر مقدم عرض نموده و در ادامه حادثه‌ اندوهناک و مصیبت‌ بار زمین‌ لرزه در غرب کشور که به جان‌ باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌ میهنان عزیزمان انجامید را تسلیت گفت.

شعبانی در ادامه گفت : رودخانه زهره در حال نابودی است ما خواستار احیای حق آبه رودخانه زهره هستیم زیرا این رودخانه با توجه به کاهش حق آبه دیگر توان خود پالایی و تامین آب مورد نیاز جهت کشاورزی و امرار معاش مردم پایین دست سد آسک را ندارد و همین امر باعث از بین رفتن بخش عمده ای از اشتغال مردم منطقه میشود.

وی در پایان خواستار اشتغال زایی توسط صنایع و طرح های اشتغالزایی مربوطه  از جمله صنایع پتروشیمی ، همگام با اشتغال زایی و رعایت اصول زیست محیطی در کنار توسعه پایدار جهت رفع محرومیت و اشتغال جوانان در شهرستان هندیجان شد.

خورنا_ هادی بحرکانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شکاری یکی مطالبات بحق و اساسی موردنیاز مردم هندیجان که که توسعه وپیشرفت منطقه موثر است ادامه مسیر ریلی ماهشهر هندیجان است که قسمتی درمسیر راه آهن بندرامام بوشهر است که درگذشته مطالعات آن به انجام رسیده است وبا استفاده از واگن های اتوبوسی و باری ایمن هندیجان را به نقاط دیگرکشورمتصل سازد .مردم هندیجان راکه هم در زمینه کشاورزی و دریایی شیلات فعالیت دارند از محرومیت و بست خارج کند.که با خواست مردم و پیگیری نمایندگان و مسئولین و باتوجه به شرایط همواری زمین وکوتاهی مسیر بااختصاص هزینه کمترمحقق خواهد شد.
  • قنواتی مهم ترین پروزه زیرساختی که باعث رشد هندیجان و محرومیت زدایی و رونق و اشتغال می شود اجرای طرح راه آهن بندرامام بوشهر است که هندیجان را متحول می کند و بیش از ده سال از تصویب آن می گذرد و مطالعات آن هم انجام شده است اما متاسفانه مردم رسانه ها و نمایندگان و مسئولین هندیجان و استان تا کنون تلاش جدی دراجرای شدن آن برنداشته اند. که ازاین پس لازم است به جدیت به آن پرداخته و گام های عملی درمسیر تحقق آن بردارند. زیرا یکی از خواسته های به حق مردم است.و بایستی یکی از مصوبه های شورا مورد پیگری قرار گیرد.