آخرین اخبار از عملیات تروریستی و مجروح شدن و شهادت چند هموطن

خورنا: علی عبدالهی اظهار کرد: امروز(جمعه) ساعت ۱۲:۲۰ یک نفر قصد عملیاتی انتحاری در مسجد امام حسین چابهار را داشت که البته در اجرای این عملیات ناکام ماند اما بسیجیان و نیروی انتظامی او را شناسایی و تعقیب کردند که در نتیجه آن فرد اقدام به فرار کرد و در حین فرار عملیات انتحاری انجام داد و خودش نیز هلاک شد.

وی افزود: دو تن از بسجیان در این عملیات شهید و پنج تن مجروح شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال بررسی جزئیات این حادثه و همچنین شناسایی فرد کشته شده هستیم و جزئیات کامل را پس از به نتیجه رسیدن اعلام خواهیم کرد.

دادستان زاهدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا با محکوم کردن اقدام تروریستی چابهار تاکید کرد که دستگاه قضایی پاسخ این اقدام شوم تروریست‌ها را خواهد داد.

محمد مرزیه اظهارکرد: در زمان برگزاری نماز جمعه در حسینیه امام حسین(ع) شهرستان چابهار فردی ملبس به لباس نظامی قصد ورود به مراسم نماز جمعه را داشت که ماموران درب ورودی به وی مشکوک می‌شوند.

وی افزود: فرد مذکور که با خود مواد منفجره داشته، متواری می‌شود و در حین تعقیب و گریز خود را منفجر می‌کند.

دادستان زاهدان اعلام کرد: متاسفانه در این حادثه دو بسیجی به شهادت می‌رسند و دو بچه خردسال و یک مامور نیروی انتظامی مجروح می‌شوند.

وی هدف این‌گونه اقدامات را تفرقه میان شیعه و سنی و ناامن جلوه دادن استان‌های مرزی کشور و ایجاد یاس و ناامیدی میان مردم در کنار تحریم‌ها عنوان کرد و با محکوم کردن چنین اقداماتی تاکید کرد که دستگاه قضایی پاسخ این اقدام شوم تروریستی را خواهد داد.

به گزارش ایسنا در پی حمله انتحاری روز جمعه فردی در مسجد امام حسین(ع) فردی با مواد منفجره که قصد ورود به مسجد امام حسین (ع) چابهار مکان اقامه نماز جمعه این شهر را داشت از سوی نیروهای امنیتی شناسایی شد.

این فرد در پی شناسایی از طرف مامورین فرصت ورود به مسجد را نیافت و خود را خارج از مسجد منفجر کرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا این عملیات انتحاری را به شدت محکوم کرد.

یعقوب جدگال گفت: این اقدام تروریستی خلاف شرع، اسلام و متضاد با همه‌ی آموزه‌های انسانی است.

وی با تاکید بر این‌که «هر انسانی چنین اقداماتی را محکوم می‌کند»، گفت: کسانی که دست به اقداماتی نظیر این می‌زنند تنها با اسلام دشمنی دارند.
وی با بیان این‌که «احتمالا افرادی که دست به حمله انتحاری امروز زده‌اند بازماندگان گروه‌های تروریستی قبل هستند» اظهار کرد: ‌هدف آن‌ها چیزی به جز تفرقه‌انگیزی میان شیعه و سنی و اقوام مختلف در منطقه نیست اما ‌این اقدامات کورکورانه نمی‌تواند آنها را به هدف شوم‌مان برساند و تنها منجر به افزایش انسجام و وحدت شیعه و سنی و ملت ایران خواهند شد.

نماینده مردم چابهار در مجلس با ابراز امیدواری نسبت به این‌که بتوانیم با برنامه منسجم و دقیق جلوی چنین حوادث تلخی را بگیریم، شهادت دو نفر از مردم چابهار در این حادثه را به خانواده‌های آنان و مردم این شهر تسلیت گفت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در چابهار نیز ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت: چهره پلید استکبار جهانی بار دیگر در حادثه تروریستی چابهار نمایان شد.

جدگال اظهار کرد: این اقدامات صد در صد محکوم است و هدف استکبار اختلاف افکنی بین مسلمانان است.

وی شهادت همطنان‌مان را در این حادثه تروریستی به مردم شریف استان تسلیت گفت و از مردم استان خواست تا هوشیاری خود را در برابر این حرکات دشمن حفظ کنند.

نماینده مردم چابهار در مجلس تاکید کرد: حادثه تروریستی چابهار با جدیت در مجلس و استان پیگیری خواهد شد.

هم‌چنین رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به ایسنا گفت: «مرتضی آسوده» و «حامد بزی» دو تن از اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر چابهار بودند که به شهادت رسیدند.

فرحناز رافع با بیان این‌که «به تازگی خانه داوطلبی در چابهار تاسیس شده بود» گفت: این دو شهید نیز از اعضای خانه داوطلبان هلال‌احمر چابهار بودند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *