در جمع خبرنگاران:

مدیر کل برنامه و بودجه خوزستان: کاهش نرخ بیکاری استان بهتر از آمار کشوری است

حاجتی- کاهش نرخ بیکاری استان از ۲۵/۷ به ۱۴/۲ در فواصل زمانی بین دو سرشماری ۹۰ تا ۹۵ در مقایسه با عدم تغییراتی که در نرخ بیکاری کشور در طول این مدت مشاهده شده، اتفاق بسیار قابل توجهی است که نشان از عزم جدی دولت، مسئولین اجرایی استان و نمایندگان خوزستان در کاهش هر چه بیشتر میزان بیکاری در استان دارد.

خورنا-احمدرضارستمی: در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان که امروز شنبه ۲۰ آبانماه در سالن جلسات حوزه استانداری خوزستان برگزار شد امید حاجتی مدیرکل برنامه و بودجه خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، سه طرح که مربوط به طرح‌های برنامه‌ریزی شهری هستند را مورد بررسی و تصویب قرار دادیم.

وی ادامه داد: این طرح‌ها که شامل دو طرح هادی و یک طرح جامع تفضیلی شهری بودند از سری طرح‌هایی می‌باشند که هم‌اکنون در اولویت اول پیگیری‌های مستمر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گرفته‌اند.

حاجتی تصریح کرد: استحضار دارید که طرح‌های جامع شهری باعث می‌شوند که ما بتوانیم آینده خیلی روشن و مطلوبتری را برای شهروندان شهرهایی که این طرح‌ها در آنجا اجرایی می‌شوند را داشته باشیم.

مدیر کل برنامه و بودجه خوزستان با بیان اینکه بررسی طرح‌های جامع شهری در سال گذشته روند بسیار کُندی را در شورای برنامه ریزی استان داشته‌اند خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال طرحهای مذکور به صورت جدی در دستورکار شورا قرار گرفته‌اند بطوریکه که اکنون با سرعت خیلی خوبی در حال بررسی و تصویب می‌باشند.

وی اظهار داشت: امروز علاوه بر سه طرحی که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده شد ما توانستیم در حدود ۱۳ مصوبه دیگر را که مربوط به کارگروه زیربنایی استان بودند را نیز مورد بررسی و تصویب قرار دهیم.

حاجتی این ۱۳ مصوبه کارگروه زیربنایی را در ارتباط با ساخت و سازهای درون و خارج حریم شهری دانست و افزود: مصوبات مذکور در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری بوده و تماماً توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شوند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: همچنین در این جلسه یک گزارشی از تغییر وضعیت ویژگی‌های جمعیتی استان براساس سرشماری سال ۹۵ نیز به اعضاء شوراء ارائه شد که در این گزارش آخرین وضعیت نرخ بیکاری، میزان بیسوادی و ترکیب جنسیتی استان به سمع نظر اعضاء رسانده شد.

وی تصریح کرد: مسلماً چنین گزارشی‌هایی می‌توانند همانند یک رفرنس یا آمار پایه‌ای باشند تا در برنامه‌ریزیها، تصمیم سازی‌ها و پژوهش‌ها مورد استفاده قرار ‌گیرند و بالطبع مسئولین ذی‌ربط هم با استفاده از این آمارها بهتر و بیشتر می‌توانند خدمات خود را در حوزه‌های مختلف به مردم استان ارائه دهند.

حاجتی ضمن اشاره به آخرین آمار سرشماری سال ۹۵ اظهار کرد: نرخ بیکاری استان خوزستان در مقایسه با دوره قبل از سرشماری سال ۹۵ به مراتب خیلی بهتر از نرخ کشوری آن کاهش پیدا کرده است. یعنی کاهش نرخ بیکاری استان از ۲۵/۷ به ۱۴/۲ در فواصل زمانی بین دو سرشماری ۹۰ تا ۹۵ در مقایسه با عدم تغییراتی که در نرخ بیکاری کشور در طول این مدت مشاهده شده، اتفاق بسیار قابل توجهی است که نشان از عزم جدی دولت، مسئولین اجرایی استان و نمایندگان خوزستان در کاهش هر چه بیشتر میزان بیکاری در استان دارد.

«جاده پاشنه زاگرس تا دوسال آینده افتتاح می‌شود»

در ادامه این گفتگو عباس پاپی زاده رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مورد لزوم توسعه‌ جاده‌ای در استان گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان یکی از استانهای پهناور کشور است و به لحاظ جمعیت و پتانسیل حمل بار از استانهای مهم کشور می‌باشد ما نیاز داریم که راههای ارتباطی و جاده‌های موصلاتی خود را با استانهای همجوار توسعه دهیم.

وی ادامه داد: بنابراین یکی از این مسیرهای جاده‌ای که ما به خوبی میتوانیم با استفاده از آن خوزستان و بخصوص شهرهای شمالی استان را به استانهای مرکزی چون اصفهان و چهارمحال بختیاری متصل کنیم جاده پاشنه زاگرس است.

پاپی‌زاده افزود: براساس پیگیری‌ها و حمایت‌های که طی چند سال اخیر از جانب استانداری، وزارت راه‌و‌شهرسازی و همچنین وزارت نفت در این خصوص صورت گرفته است ما توانسته‌ایم قطعه اول این جاده را به طول هفت کیلومتر احداث کنیم که در حال حاضر به بهره‌برداری کامل رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه ساخت جاده پاشنه زاگرس را در مرحله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار خواند و افزود: قطعه دوم این جاده که طولی برابر ۱۴ کیلومتر دارد تا دو هفته آینده پیمانکارش مشخص و عملیات اجرایی آن هم در یکماه آینده آغاز شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم جاده پاشنه زاگرس را که جاده‌ای مهم و استراتژیک برای استان خوزستان است و می‌تواند باعث دسترسی ما به استانهای مرکزی کشور شود، ظرف ۱/۵ تا دو سال آینده افتتاح شود.