عملیات مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ‌سفید طبق برنامه زمانبندی دنبال می‎‏شود

خورنا|باقرگل فر:مدیرعامل شرکت ملی حفاری گفت: روند پیشرفت عملیات اجرایی مهار فوران و آتش چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید بر اساس برنامه‎ریزی انجام شده و جدول زمانبندی دنبال می‌شود.

  سپهر سپهری اظهار کرد: مهارگران همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا با توجه به حساسیت کار و حجم آتش، عملیات را در چارچوب استانداردها و رعایت اصول ایمنی اجرا کنند.

وی با اشاره به هماهنگی مطلوب میان متخصصان و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری، تصریح کرد: با همدلی، انسجام و تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارکنان عملیاتی، فنی و تخصصی و پشتیبانی، پیشرفت عملیات رضایت‌بخش است.

سپهری گفت: براساس آخرین گزارش پیشرفت عملیات، اجرای پوشش «ژئو ممبر» این حوضچه ۱۳۰ هزار بشکه‌ای ذخیره آب که به منظور تامین آب لازم برای خنک سازی محوطه عملیات در نظر گرفته شده، تکمیل شده و آبگیری آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید در شرکت ملی حفاری با اشاره به اینکه احداث محل و استقرار پمپ های آب‎رسانی مربوط تکمیل شده است، افزود: ادامه ساخت لوکیشن چاه های امدادی A  و  C و  ساخت دو محل اردوگاهی برای این چاه ها  مراحل اجرایی را طبق برنامه پشت سر می گذارد.

وی اظهار کرد: همچنین آماده سازی محوطه تخلیه و نگهداری تجهیزات آسیب دیده دستگاه حفاری ۹۵ (JUNK YARD)، ساخت محل استقرار مخازن سیال کشتن چاه و پمپ تراک های سیمانکاری و ساخت و آماده کردن محل استقرار  ATHEY WAGON  در حال اجراست.

سپهری گفت: در ادامه عملیات پاکسازی محوطه چاه که از دومین روز حادثه از سوی تیم‌های تخصصی آغاز شده است تابحال ۶۵ محموله شامل موتورهای اصلی دستگاه حفاری، اردوگاه سرچاهی و انبارها و تجهیزات حفاری از موقعیت چاه تخلیه شده که به گفته کارشناسان تنها پنج دستگاه ژنراتور برق دستگاه حفاری حدود سه میلیون یورو ارزش دارد و با توجه به سرعت عمل در تخلیه آنها از آسیب دیدگی  جدی در امان ماندند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: به موازات اقدامات میدانی و خارج کردن تجهیزات و ضایعات از  محوطه چاه،  ۲ دستگاه حفاری با توان مناسب همراه با متعلقات، تامین مواد مورد نیاز جهت ساخت سیال کشتن چاه و عملیات سیمانکاری، طراحی و ساخت STINGER نیز پیگیری و مقدمات انتقال این تجهیزات به محل چاه فراهم شده است.

مردان ماموریت سختŸç

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *