طرح تصفیه پساب پتروشیمی مارون بزودی به بهره برداری می رسد

خورنا|باقرگل فر:مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون از بهره برداری پروژه جدید تصفیه پساب این پتروشیمی با ظرفیت ۲۰۰ تن در ساعت تا چند روز آینده خبر داد.

مهندس «رحیم شریف موسوی»  از آغاز شمارش معکوس راه اندازی پروژه جدید تصفیه پساب پتروشیمی مارون خبر داد و گفت: هم اکنون عملیات ساختمان و نصب این طرح زیست محیطی به پایان رسیده و عملا تا چند روز آینده راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون ظرفیت این طرح جدید تصفیه پساب را حدود ۲۰۰ تن در ساعت عنوان کرد و افزود: بهره برداری از این طرح علاوه بر این مانع ورود پساب صنعتی به خلیج فارس خواهد شد در مصرف آب پتروشیمی مارون هم صرفه جویی قابل توجهی ایجاد می کند.
این مقام مسئول با اعلام اینکه با بهره برداری از این طرح تا چند روز آینده خروجی پساب عملا به صفر می رسد و به اصطلاح یک طرح زیست محیطی «۲۴ZERO» به شمار می رود، اظهار داشت: با بهره برداری این پروژه همه خروجی پساب در مجتمع پتروشیمی قابل استفاده خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به ادامه مذاکرات پتروشیمی مارون با شرکت ملی نفت ایران برای مشارکت در ساخت دو طرح جدید NGL، تاکید کرد: مذاکرات کماکان ادامه دارد و امیدواریم با شرکت ملی نفت بر سر ساخت این دو طرح جمع آوری گازهای همراه نفت به توافق برسیم.
به گزارش نیپنا، با انجام پروژه تصفیه پساب پتروشیمی مارون و بهره برداری از آن عملا بسیاری از مشکلات زیست محیطی در سطح منطقه ماهشهر و غرب خلیج فارس به حداقل کاهش می یابد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *