واقعه غدیر در آبادان بازسازی می‌شود

خورنا: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: واقعه غدیر در آبادان و با حضور ۷۰۰ بازیگر بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عادل عساکره ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری اعیاد ولایت که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، با اشاره به بازسازی واقعه غدیر اظهار کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی که از سوی کشورهای استکباری به شیوه‌های مختلف بر ایران اسلامی وارد می‌شود همه مدیران و گروه‌‌های مختلف جامعه باید با شیوه‌های نو و جدید به انتقال هرچه بیشتر ارزش‌ها، فرهنگ و مناسبت‌های اسلامی و انقلابی پرداخته و این مهم را به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال دهند.

وی افزود: برنامه بازسازی حادثه غدیر دو سال پیش در قم بازسازی شد و در حال حاضر نیز در ۱۰۰ شهرستان کشور و شش شهر استان خوزستان بازسازی و اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آبادان افزود: به همین منظور، شهرستان آبادان برای نخستین بار این حادثه را با حضور بیش از ۷۰۰ بازیگر و ۲۶ شخصیت اصلی بازسازی و اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای این مراسم مبلغی در حدود ۴۳ میلیون تومان است که از این مبلغ ۵ میلیون تومان را ناحیه مقاومت بسیج آبادان تأمین کرده و مابقی هزینه‌ها با همکاری دیگر نهادها و ارگان‌های اجرای شهرستان تأمین می‌شود.

عساکره در خصوص مبالغ پیش بینی شده در این برنامه گفت: نصب سیستم صوتی دو میلیون تومان، لباس بازیگران ۱۰ میلیون تومان، برنامه‌های تبلیغاتی و نصب بنر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پذیرایی از مهمانان دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هزینه هفت روز تمرین مداوم بازیگران بازسازی حادثه غدیر خم پنج میلیون تومان، حمل ‌و نقل هفت میلیون تومان، یک روز هزینه نهار بازیگران و دیگر عوامل هفت میلیون تومان که به هزینه‌های فوق باید ایاب و ذهاب، ساخت جایگاه مسئولان و تصویر برداران را باید اضافه کرد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به طور حتم موظف نیستند این مبالغ را به صورت نقدی پرداخت کنند، بلکه می‌توانند از امکاناتی که در دسترس دارند بهره‌مند شده و در بازسازی این واقعه همیاری مثبتی با ناحیه مقاومت بسیج آبادان داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان همچنین عنوان کرد: برای اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر با سازمان اردویی بسیج کشور هماهنگی شده و برای اجرای برنامه بسیج هنرمندان آبادان همکاری مستقیمی با ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شده است.

در پایان این جلسه مقرر شد مجمع امور صنفی مبلغ هفت میلیون تومان هزینه لباس بازیگران را پرداخت کرده و پذیرایی ۷۰۰ نفر از دست اندرکاران برنامه، ساخت جایگاه و سیستم صوتی جایگاه اجرای برنامه بر عهده پالایشگاه آبادان گذاشته شود همچنین شورای اسلامی و شهرداری آبادان مبلغ ۱۰ میلیون تومان از تأمین هزینه‌های این برنامه را عهده‌دار شدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *