نماینده خرمشهر: ۱۸ نماینده خوزستان خواهان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هستند

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: به دلیل وجود مشکلاتی در بحث آبرسانی و کشاورزی همچنین عدم تحقق وعده‌های داده شده در این زمینه، ۱۸ نماینده استان خوزستان خواهان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی شده‌اند.

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در خصوص نشست امروز وزیر جهاد کشاورزی با ۱۸ نماینده مردم در مجلس شهرهای استان خوزستان اظهار کرد: به دلیل وجود مشکلاتی در بحث آبرسانی و کشاورزی همچنین عدم تحقق وعده‌های داده شده در این زمینه، ۱۸ نماینده استان خوزستان خواهان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی شده‌اند.

وی افزود: در همین راستا با توجه به مذاکرات صورت گرفته با نمایندگان نامبرده، مقرر شد که جلسه‌ای با حضور وزیر برگزار و در آن به تبیین مشکلات و مباحث مورد نظر پرداخته شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این نشست قرار بود که در تهران برگزار شود اما نمایندگان موافقت نکرده و خواهان برگزاری جلسه در استان خوزستان شدند.

* وعده‌های وزیر زیر پا گذاشته شده است

وی که یکی از اصرار کنندگان بر استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است، گفت: وزیر وعده‌های بسیاری در رابطه با بهبود آب شهرهای استان خوزستان داده بود که همه را زیر پا گذاشته و از یاد برده است.

سامری با بیان اینکه در جلسه امروز یک لیوان از آب لوله را روز میز وزیر قرار می‌دهم تا از وضعیت آب مصرفی مردم این استان مطلع شود، افزود: در صورتی‌که نشست امروز نتیجه و سرانجامی مشخص نداشته باشد، وزیر باید استیضاح شود.

وی همچنین عنوان کرد: اکر قرار باشد فرصتی برای اتمام و تحقق وعده‌های وزیر جهاد کشاورزی داده شود باید حداقل و کمترین باشد زیرا به اندازه کافی وقت هدر رفته است.

* در رابطه با مشکلات استان خوزستان با هیچ کسی تعارف و شوخی نداریم

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنا به دستور مقام معظم رهبری در سال ۷۵ مقرر بود که در رابطه با ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، آب تأمین شود که جهاد کشاورزی چنین امری را نیز محقق نکرد.

وی با اشاره به اینکه ما نمایندگان مجلس در برابر حق مردم سکوت نمی‌کنیم، تصریح کرد: در رابطه با معضلات و مشکلات پیش‌روی مردم و شهرهای استان خوزستان با هیچ کسی تعارف و شوخی نداریم، اگر هم تاکنون به آرامی و سازش کار را پیش برده‌ایم به دلیل نزدیکی به پایان عمر دولت دهم است.

* وزاری دولت اگر نمی‌توانند کار کنند شعار ندهند

سامری در ادامه خاطرنشان کرد: نباید با عدم پیگیری مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق محروم، موجبات نارضایتی شهروندان را رقم شده و به‌دنبال آن به دشمنان نظام و انقلاب برای سوءاستفاده فرصت و سوژه دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه وزاری دولت اگر نمی‌توانند کار کنند شعار ندهند، گفت: شنیده شده که با انتشار خبر حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان خوزستان، آب رودخانه کرخه روز گذشته باز شده تا مشکل در حال پیگیری کمتر مشاهده شود.