طرح تعویض عایق های حرارتی توربین ها در شرکت آغاجاری

خورنا/ اسداله ترحم – با تلاش کارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات تعویض عایق های حرارتی توربین های رستون در تاسیسات شرکت آغاجاری انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، محسن دهبانپور رئیس اداره نگهداری و تعمیرات با اعلام این خبر افزود: در راستای بهینه سازی فرایند تولید در تاسیسات شرکت آغاجاری عایق های حرارتی توربین های رستون با تلاش نیروهای داخلی شرکت در تاسیسات مارون دو تعویض و در واحد های بهره برداری رگ سفید و کرنج نیز در حال انجام می باشد.

دهبانپور توضیح داد: با توجه به اینکه توربین های رستون T A1500 در واحدهای بهره برداری مارون ٢، رگ سفید ١ و کرنج به عنوان گرداننده پمپ نفت نقش بسزایی در تولید دارند، این عملیات با هدف رفع فرسودگی عایق های حرارتی و جلوگیری از آسیب به قطعات اصلی و داخلی توربین و همچنین ممانعت از ایجاد حریق در تاسیسات انجام شد.

وی گفت: با استفاده از عایق های حرارتی جدید که محصول و ساخت شرکت های داخلی بوده و نسبت به عایق های قدیم از کیفیت بالاتریبرخوردار هستند و همچنین تعویض آنها نیز سریعتر و آسانتر می باشد، عایق کاری توربین های تاسیسات بهینه سازی شده و از بروز آسیب و ایجاد اشکال در آنها جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت آغاجاری اضافه کرد : در حال حاضر عملیات اجرایی تعویض این عایق ها بر روی ٣توربین در مارون دو، ٢ توربین در رگ سفید با موفقیت به پایان رسیده است و کار تعویض عایق ٧ دستگاه توربین در تاسیسات کرنج نیز در حال اجرا می باشد و این موفقیت مرهون تلاش کارکنان خدوم شرکت به ویژه همکاران توانمند و متعهد در اداره نگهداری و تعمیرات می باشد.

ایشان با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی در اجرای این پروژه افزود : با تغییر سیستم داخلی عایق های جدید ضمن بومی سازی تکنولوژی ساخت آنها در داخل و کاهش هزینه ها ، ریسک خطر ایجاد حریق در تاسیسات به میزان قابل توجهی کاهش داده و سود و صرفه اقتصادی فراوانی را برای شرکت در بر خواهد داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *