برگزیدگان جشنواره‌ی تئاتر استان خوزستان در ماهشهر معرفی شدند

خورنا: مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان، ۲۴ مهرماه، در ماهشهر با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استان خوزستان، هیات داوران سه نمایش «خانه شیشه‌ای» از آبادان، «دال» از اندیمشک و «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» از اهواز را برای شرکت در جشنواره تئاتر منطقه‌ای، معرفی کرده و برگزیدگان هر بخش را به شرح زیر اعلام کردند.

موسیقی:

آرش خوش نام برای نمایش «دال»، گروه موسیقی نمایش شب هول برای نمایش «شب هول» و مسعود صفری برای نمایش «خانه شیشه‌ای» به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.

طراحی صحنه:

علی حیدری برای نمایش «خانه شیشه‌ای» و جلیل خیطان برای نمایش «جبار» به ترتیب عنوان نفرات اول تا دوم معرفی شدند و مهدی صفی آبادی برای نمایش «یک پنجره» و ساسان شکوریان برای نمایش «بوطیقای ارسطو» به طور مشترک در رتبه سوم قرار گرفتند.

بازیگری زن:

طیبه نیک آزاد به عنوان بازیگر نمونه زن در نمایش «خانه شیشه‌ای» معرفی شد و به طور مشترک هاجر السادات تقوی راد برای بازی در نمایش «بیم نامه خانم میم» و سوسن بشیر برای نمایش «دال» نفرات دوم و نیز خدیجه بابادی برای نمایش «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» و یاسمین رویین برای نمایش «شب هول» به طور مشترک به عنوان نفرات سوم در بخش بهترین بازیگر زن شناخته شدند.

هیات داوران حضور پیشکسوتان عرصه نمایش استان خوزستان را در شکوهمند شدن جشنواره گرامی داشتند و لوح تقدیر جشنواره را به اکرم شهنی برای بازی در نمایش «جبار» و فریده شاپوری برای بازی در نمایش «ساز» اهدا کردند.

بازیگری مرد:

طاهر نیک آزاد به عنوان بهترین بازیگر مرد در نمایش «خانه شیشه‌ای» شناخته شد و محسن خدادادی برای بازی در نمایش «دال» و آرش سهرابی برای نمایش «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» به طور مشترک رتبه دوم را کسب کردند. همچنین سید اسماعیل سخایی برای بازی در نمایش «بوطیقای ارسطو» و مصطفی عطایی برای بازی در نمایش «جبار» به طور مشترک به عنوان نفرات سوم معرفی شدند.

هیات داوران حضور بزرگان تئاتر را موجب دلگرمی جوانان و رونق هنر نمایش دانست و به پاس این حضور با اهدای لوح تقدیر به اسماعیل جوان برای نمایش «جبار» و علیرضا خدادادیان برای نمایش «ساز» از آن‌ها تقدیر کرد.

نمایشنامه‌نویسی:

طیبه نیک آزاد و علی حیدری نفرات برتر این بخش برای نمایش «خانه شیشه‌ای» شناخته شدند و رسول حق‌جو برای نمایش «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» و مهدی آشوغ برای نمایش «دال» نفرات دوم و سوم معرفی شدند.

کارگردانی:

علی حیدری نفر اول بخش کارگردانی برای نمایش «خانه شیشه‌ای» شد و نفر دوم این بخش ایوب بختیاری صادقی برای نمایش «شب هول» و مهدی آشوغ برای نمایش «دال» و مجتبی رستمی‌فر برای نمایش «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» به طور مشترک به عنوان نفرات سوم معرفی شدند.

هیات داوران با سپاس از پیشکسوتان عرصه کارگردانی لوح تقدیر جشنواره را به عبدالمحمد نعناکار برای نمایش «ساز» و سیف ا… احمدی برای نمایش «گوش کنید میشنوید» اهدا کردند.

علاوه بر این با اهدای لوح تقدیر جشنواره به ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «بوطیقای ارسطو» از این هنرمند، تقدیر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در آئین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان طی سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد انقلاب نمایش در استانیم. همچنین امسال جشنواره بیست و چهارم تئاتر “یادمان خلیج فارس” نسبت به همه ادوار گذشته خود، بیشتر مورد استقبال قرار گرفت و در آن ۵۰ گروه نمایشی حضور داشتند.

سید لطف الله سپهر با اشاره به استقبال گروه‌های نمایشی از همایش تئاتر استان، افزود: ۲۷ گروه با ۳۰۰ اجرا از ۱۷ شهر خوزستان در همایش تئاتر استانی حضور داشتند که تاکنون اینچنین فضایی برای همایش تئاتر در استان را شاهد نبودیم.

وی با اشاره به موانع برگزاری این جشنواره گفت: این دوره از جشنواره سرنوشت مبهمی داشت و با وجود مشکلاتی که بر سر راه بود، نمی‌دانستیم که آیا به سرانجام می‌رسد یا خیر، اما در نهایت با همت مدیرعامل پتروشیمی و تلاش فرماندار ماهشهر، این شهرستان ایثارگرانه میزبانی جشنواره را عهده‌دار شد.

دبیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان بیش از پنج هزار نفر هنرمند فعال در بخش تئاتر دارد، خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری، هنرمندان و نویسندگان خوش فکر خوزستانی آمادگی دارند تا از طریق ابزار هنر آن ها را اجرایی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این دوره از جشنواره از لحاظ محتوا، کمیت و کیفیت نسبت به دیگر استان ها بسیار فاخر بود، اظهار امیدواری کرد: این جشنواره رشد علمی و آموزشی تئاتر را به همراه داشته باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *