نعقاد تفاهم نامه همکاری مرکز بهداشت شهرستان ماهشهر و دانشگاه های آزاد اسلامی ، سما و پیام نور شهرستان ماهشهر در راستای اجرای طرح جذب سفیران سلامت دانشجویی به همت واحد آموزش و ارتقاء سلامت

خورنا|باقرگل فر: به گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر ،  علی نوری معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان ماهشهر  از انعقاد تفاهم نامه همکاری مرکز بهداشت این شهرستان  و دانشگاه های آزاد اسلامی ، سما و پیام نور شهرستان ماهشهر در راستای اجرای طرح جذب سفیران سلامت دانشجویی خبر داد .

 نوری در تشریح طرح جذب سفیران دانشجویی  گفت : هدف از این امر، آموزش و آگاهی بخشی سفیران سلامت  به منظور توانمندسازی برای خودمراقبتی و انتقال مفاهیم کسب شده به همسالان و گروه‌های مرتبط است .

 علی نوری ، طرح سفیران سلامت  دانشجویی را تحول نظام سلامت دانست و تصریح کرد: با مشارکت و هماهنگی بین جوامع مردمی و دانشجویی میتوان به قله های بهداشت و سلامت جامعه دست یافت لذا از سفیران سلامت دانشجویی انتظار می رود  با ساختار تشکیلاتی خود مراقبتی و به کمک اطلاعات حاصله، سلامت را در سطح جامعه انتشار دهند .

وی ادامه داد: اگر افراد یک جامعه در خصوص اطلاعات رفتار های پرخطر سلامت و بهداشت پیگیر نباشند نظام سلامت قادر به ارائه لزوم توجهات سلامت در بین مردم نخواهد بود از این رو با ایجاد کادر سفیران سلامت دانشجویی نظام سلامت از دانشجویان عضو در این کادر برای انحلال این مهم کمک می گیرد .

وی در پایان تاکید کرد: اگر مردم توانمند شوند و سبک زندگی سالم را رعایت کنند، کمتر بیمار می شوند،کیفیت زندگی آنها افزایش پیدا می کند و در نتیجه کمتر برای خدمات درمانی هزینه خواهند نمود .

در ادامه این جلسه نگار محمدی پرچمی کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت شهرستان ضمن بیان توضیحات مبسوط در خصوص اهمیت اجرای طرح سفیران سلامت دانشجویی متن کامل تفاهم نامه جهت استحضار حاضرین قرائت نمود .

در این جلسه کارشناسان بهبود تغذیه ، بهداشت محیط و بلایا و سلامت خانواده  ستاد مرکز بهداشت هرکدام به طور جداگانه در خصوص برنامه های واحدهای مربوط به خود مطالبی ارائه نمودند و در زمینه برگزاری کلاسهای اموزشی و در اختیار گذاشتن پمفلت و پوستر و بروشورهای آموزشی و همچنین مکمل ویتامین دی اعلام آمادگی نمودند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *