فرماندار ماهشهر: طرح آبرسانی از سد کوثر مشکل آب شرب منطقه را برطرف می‌کند

خورنا: خبرگزاری فارس: فرماندار ماهشهر گفت: با اجرا و تکمیل طرح آبرسانی از سد کوثر مشکل کمیت و کیفیت آب شرب منطقه برطرف می‌شود.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: پروژه آبرسانی از سد کوثر به طول ۳۰۴ کیلومتر از شهرستان بهبهان آغاز و با گذشت از شهرهای سردشت، آغاجاری و امیدیه به دو مسیر مجزا منشعب می‌شود.

وی افزود: مسیر نخست با گذشت از سویره و شهر زهره به هندیجان می‌رسد و انشعاب دیگر آن پس از عبور از شهرستان امیدیه به رامشیر و پس از آن با گذشت از شهر چمران به ماهشهر و در نهایت به شهر بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، بیشترین ظرفیت مخازنی که احداث می‌شود، مربوط به شهرستان ماهشهر است.

وی تصریح کرد: مخازن بندر ماهشهر جمعاً ۶۵ هزار متر مکعب، مخزن بندر امام خمینی (ره) ۲۰ هزار مترمکعب و مخزن شهر چمران نیز ۶ هزار مترمکعب ظرفیت دارد.

حیاتی تأکید کرد: فرمانداری این شهرستان برای همکاری در تسریع و رفع موانع اجرای این پروژه آمادگی کامل دارد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این طرح که در حوزه شهرستان‌های ماهشهر، بهبهان، امیدیه و هندیجان قرار دارد تلاش داریم که به زودی جلسه مشترک هم‌اندیشی را با حضور نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه مربوطه و همچنین نهادها و دستگاه‌های ذیربط در فرمانداری ماهشهر برگزار کنیم.

فرماندار ماهشهر اضافه کرد: در این جلسه مشکلات و موانع اجرای این طرح بررسی و راهکارهای قانونی لازم ارائه و بعد از تصویب برای تسریع در تکمیل این پروژه اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرا و تکمیل این طرح، مردم منطقه از آب شرب با کیفیت بهره‌مند شده، ضمن اینکه مشکل افت فشار آب نیز به طور کامل برطرف می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *