لزوم معرفی مرکبات دزفول در کشور

عبداله حسینی ظهر امروز یکشنبه در جشنواره برداشت برنج چغامیش در روستای سیدنور دزفول اظهار کرد: خوزستان ظرفیت فراوانی در بخش های مختلف تولیدی و به ویژه کشاورزی دارد اما متاسفانه این ظرفیت ها موردغفلت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه خوزستان بزرگترین تولید کننده گندم و خرمای کشور است، افزود: سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در خوزستان تولید می شود که باید بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با بیان اینکه خوزستان در تولید ذرت و گل نرگس نیز در کشور سرآمد است، تصریح کرد: در شهرستان دزفول نیز مرکبات و محصولات زیادی تولید می شود که باید همانند برنج در جشنواره ها و برنامه هایی به معرفی آنها پرداخت.

حسینی، اقدام فرمانداری دزفول در جهت برگزاری این جشنواره را بابی برای معرفی سایر محصولات شهرستان و استان دانست و گفت: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی سرمایه اقتصادی استان و کشور هستند و ما نیز در تلاش برای افزایش تسهیلات و کمک به این قشر هستیم.

وی بر تقویت فعالیت اشتغالزا و اقتصادی در استان تاکید کرد و گفت: از محل اعتباراتی که از طرف دفتر توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری اخذ می شود آمادگی ارائه تسهیلات برای توسعه نخلستان در دزفول را داریم اما لازم است که کشاورزان دزفولی دراین زمینه با راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی گونه خرمای مناسب با نیاز بازار و جغرافیای منطقه را تولید کنند.

حسینی همچنین ادامه داد: ۱،۵ میلیارد دلار اعتبار برای توسعه اشتغال روستایی کشور اختصاص داده شده که سهم هر استان مشخص و ابلاغ خواهد شد که امیدواریم ارائه این تسهیلات موجب تولید، اشتغال و ارزش افزوده برای مردم منطقه و به ویژه دزفول شود.