جشن برنج چغامیش دزفول برگزار شد

از آنجا که بخش چغامیش دزفول قطب تولید برنج این شهرستان به شمار می رود، برای نخستین بار جشن برداشت برنج ظهر امروز یکشنبه در روستای سیدنور بخش چغامیش این شهرستان و در جوار مزارع شالی برگزار شد.

بیش از پنج هزار هکتار برنج در دزفول کشت می شود که عمده این میزان تولید کشاورزان بخش چغامیش به شمار می رود که تاکنون این محصول به نام سایر شهرها در بازار کشور عرضه می شود به همین دلیل هدف اصلی این جشنواره معرفی این محصول با کیفیت به بازار مصرف کشور، توسعه گردشگری، بوم گردی و توریسم کشاورزی و ایجاد رونق و توسعه اقتصادی در منطقه عنوان شده است.

این مراسم با پیگیری های فرماندار دزفول و همکاری بخشداری چغامیش، اهالی و دهیاری روستای سیدنور، تعاونی روستایی و جهاد کشاورزی برگزار شد.

در حاشیه این جشنواره که با حضور مسئولان محلی، عشایر عرب و لر و برخی از تولیدکنندگان و کشاورزان منطقه برگزار شد، غرفه معرفی برنج های تولیداین منطقه نیز به معرض دید گذاشته شد.

بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان در بخش چغامیش قرار دارد.

در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۶ هزار تن شلتوک از مزارع دزفول برداشت و روانه بازار مصرف کشور شده که این میزان محصول در بیش از سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی بخش چغامیش دزفول و به روش کشت مستقیم خشکه کاری و مکانیزه تولید شده است.

چغامیش یکی از بخش های چهارگانه جنوبی شهرستان دزفول با جمعیت بالغ بر ۳۲ هزار نفر بوده که شامل دو دهستان چغامیش و خیبر و بازیرمجموعه یک شهر و ۲۸ روستا است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *