گلایه تعاونی دامداران بهبهان از سهمیه کم سبوس

خورنا: عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی دامداران بهبهان از سهمیه کم سبوس برای دامداران این شهرستان گله کرد و گفت: وقتی سهمیه کم باشد ما ناچار هستیم گندم را جایگزین این خوراک کنیم و در حال حاضر دامداری‌های صنعتی بهبهان از گندم به جای سبوس استفاده می‌کنند.
غلامحسین رنجیرها اظهارکرد: متاسفانه از سه ماه گذشته تاکنون کارخانجات سبوس استان به دلیل کاهش تولید، سهمیه سبوس شهرستان بهبهان را کاهش داده‌اند.
وی افزود: سهمیه سبوس بهبهان ۱۵۰۰ تن بوده که در ماه‌های اخیر به ۴۰۰ تا ۵۱۰ تن در ماه رسیده و کاهش سهمین سبوس برای دامدارای‌های صنعتی شهرستان مشکل‌ساز شده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی دامداران بهبهان تصریح‌کرد: خوراک دام مورد استفاده دامداری‌های صنعتی سبوس می‌باشد و تعداد و ظرفیت دامداری‌های صنعتی شهرستان بهبهان به اندازه واحدهای دامداری صنعتی سه استان است.
رنجبرها عنوان‌کرد: ما مجبور هستیم به جای سبوس، گندم تولیدی استان کهگیلویه را به دامداری‌های خود بدهیم و در حال حاضر بخش عمده‌ای از گندم این استان به مصرف واحدهای دامداری بهبهان می‌رسد.
وی ادامه‌داد: استفاده از گندم به جای سبوس، زیان‌هایی به دنبال دارد. دامداران به جای خوراک ارزان‌تر، گندم ۵۲۰ تومانی را خریداری می‌کنند و از طرفی خوراکی انسان‌ها در سطح وسیعی به دام‌ها داده می‌شود.
عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی دامداران بهبهان افزود: سبوس چه ارزان یا گران شود ما خریدار آن هستیم. در حال حاضر جهاد کشاورزی استان نسبت به حل مشکل سبوس و افزایش سهمیه آن قول مساعد داده است.
رنجبرها ادامه‌داد: در خصوص ذرت، سویا و جو فعلا مشکلی وجود ندارد و این اقلام با قیمت مناسبی در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *