راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در آبادان

خورنا: سرپرست جهاد کشاورزی آبادان از راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سرمایه نخست ۱۰۰ میلیارد ریالی در روستاهای این منطقه خبر داد.

رضا پلنگ‌زا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: به منظور رونق اقتصادی منطقه، حمایت از کشاورزان و بهره‌برداری بهینه در این بخش، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در آبادان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی رونق و پیشرفت هر چه بیشتر اقتصاد منطقه را در بخش کشاوری به وجود آورده و همکاری کشاورزان را با جهاد شهرستان افزایش می‌دهد.

سرپرست جهاد کشاورزی آبادان ادامه داد: در نخستین جلسه این کارگروه دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستایی، مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی با حضور مدیریت در خصوص راه‌اندازی این صندوق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص مصوبات این کارگروه گفت: در این جلسه کارشناسان کشاورزی، حاضران را با اهداف و نحوه تعامل کشاورزان و اعضا با این صندوق در شرف تأسیس آشنا کردند.

پلنگ‌زا افزود: این صندوق با سرمایه نخست ۱۰۰ میلیارد ریال تأسیس می‌شود که ۴۹ درصد آن را بخش دولتی و ۵۱ درصد باقی مانده را بخش خصوصی تأمین می‌کند.

سرپرست جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: در بخش خصوصی بهره‌برداران حقیقی و حقوقی، شرکت‌های تأمین کننده از سهامداران خود در زمینه زراعت، باغبانی، دامپروری، شیلات و یا گرفتن تسهیلات از سایر منابع حمایت می‌کنند.

وی در همین خصوص بیان کرد: بخش‌های خصوصی با حضور در این صندوق و حمایت از بخش دولتی، کشاورزی منطقه را هر چه بیشتر شکوفا کرده و سرمایه نخست این صندوق را افزایش می‌دهند.

پلنگ‌زا در پایان گفت:‌ در جلسات آینده این کارگروه که با حضور کشاورزان، فعالان عرصه دامپروری و شیلات برگزار می‌‌شود، در خصوص تأمین اعتبار صندوق از بخش خصوصی، مزایای این طرح، تبادل نظر و همکاری بین جهاد کشاورزی و فعالان این عرصه گفت‌وگو شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *