رئیس دادگستری شادگان: شرایط کار باید برای مجرمان پس از آزادی فراهم باشد

خورنا: رئیس دادگستری شادگان به حمایت از مجرمانی که پس از رهایی از زندان به‌دنبال شغل هستند، اشاره کرد و گفت: باید شرایط کار را برای مجرمان پس از آزادی فراهم کرد.

پیمان چعباوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: تبعات بیکاری جوانان و شاغل نبودن آنها به وضوح در جامعه مشاهده می‌شود به‌ طوری که مسئولان امر نسبت به این مسئله واقف بوده و حساسیت لازم را دارند.

وی افزود: در این راستا و برای رفع این مشکل نگاه کلان و ملی مسئولان نیازمند بوده که باید بیش از پیش تقویت شود.

رئیس دادگستری شادگان با بیان اینکه در راستای رفع معضل بیکاری باید تعاملی مضاعف بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در بازجویی‌هایی که از متهمان می‌شود غالباً عنوان می‌شود که به‌دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تورم و بیکاری دست به ارتکاب جرم زده و در باتلاق اتهام فرو رفته‌اند.

وی با بیان اینکه بیکاری می‌تواند انگیزه‌ای برای اعتیاد و زمینه‌‌ساز وقوع جرم و دلیل برای سابقه‌دار شدن فرد مجرم شود، اضافه کرد: جوانان باید آگاه و تیزبین بوده و با توجه به هجمه‌های فرهنگی وارده بر کشور، به دام اعتیاد گرفتار نشوند.

چعباوی همچنین عنوان کرد: مطمئناً با ایجاد راهکارهای مناسب، ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در میان خانواده‌ها و ایجاد شغل برای افراد کم‌سواد کمتر شاهد ارتکاب جرم در جامعه هستیم.

وی در پایان با تأکید حمایت از مجرمانی که پس از رهایی از زندان به‌دنبال شغل هستند، اظهار کرد: باید شرایط کار را برای مجرمانی که پس از آزادی به دلیل بیکاری بار دیگر به ارتکاب جرم روی می‌آورند، فراهم کرد تا انگیزه‌ای دوباره برای بازگشت آنها به دوران سیاهشان فراهم نشود.