قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری اهواز خبر داد:

هرس ۴۶ هزار اصله گیاه کنوکارپوس در اهواز

خورنا-احمدرضارستمی: محمد حسین عبیات قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری اهواز گفت: شهرداری اهواز از ابتدای شهریور ماه با تشکیل ۲۷ اکیپ چهار نفره در غالب ۱۰۸ نفر نیروی خبره و مجهز و استفاده از ۱۰ دستگاه بالابر و همچنین ۲۶ کمپرسی استندبای کار هرس گیاه کنوکارپوس را شروع کرده است.

وی عنوان کرد: بر طبق برآوردهایی که حوزه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز انجام داده است تعداد کل درختان کنوکارپوس در مسیرهای اصلی و شناسنامه‌دار سطح شهر اهواز ۳۷۵ هزار اصله و تعدادی هم که در محلات و مسیرهای فرعی قرار دارند ۱۲۰ هزار اصله می‌باشد.

عبیات اظهار کرد: سال گذشته در حدود ۱۲۰ هزار درخت کنوکارپوس مورد هرس واقع شد که خوشبختانه از این تعداد به ندرت درختی را شاهد هستیم که گل‌دهی مجدد را آغاز کرده باشد و از مابقی این درختان نیز براساس برآوردی که به عمل آمد تقریبا احتمال گلدهی حدود ۸۰ هزار درخت وجود دارد که براساس گزارش سازمان پارکها و فضای سبز اهواز تاکنون ۴۶ هزار اصله نهال را به صورت کلی هرس کرده‌ایم و همچنین اضافه بر آن حدود ۵۲ هزار درخت را نیز از ابتدای سال تاکنون فرم دهی کرده‌ایم.

عبیات تصریح کرد: مطابق پیش‌بینی هایی که سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز انجام داده‌ است برای رسیدن‌ به این هدف که خطر گلدهی در این گیاهان به حداقل برسد حدود ۲۵ هزار نهال کنوکارپوس دیگر هم باید هرس شود

قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری اهواز: طی مصوبه‌ هفته گذشته شهرداری اهواز مجددا اعتبارات ویژه‌ای به این امر تخصیص داده شد که اکیپ جدیدی به همراه بالابر به اکیپ قبلی اضافه شود تا ظرف یک یا دو هفته آینده ما بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم.

وی اظهار کرد: طبق تفاهماتی که با شرکت برق داشته‌ایم این شرکت هم بصورت مجزا درختانی را که مرتبط با شبکه برق هستند را هرس می‌کند که برآورد شرکت برق نیز ۳۵ هزار اصله درخت کنوکارپوس است و پیش بینی می‌شود که تا قبل از بارش ما هیچ نگرانی خاصی نداشته باشیم در مورد درختانی که بصورت کلنی و انبوه در نقاطی از شهر رویده‌اند.

عبیات بیان داشت: براساس مطالعات انجام شده توسط کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گرمای بی‌سابقه امسال بر گلدهی کنوکارپوس تاثیرات بسزایی گذاشته و عدم گل‌دهی به موقع این گیاه را باعث شده است و لذا براساس پایشی که تا الان صورت پذیرفته قسمت اعظم این درختان کنوکارپوسی که اکنون باید به گل‌دهی می‌رسیدند تا الان به گلدهی نرسیده‌اند.

قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری اهواز گفت: براساس دستورالعملی که اکنون شهرداری اهواز به همه مناطق شهری ابلاغ کرده است این مناطق موظفند صرفاً تنها درختانی که احتمال گلدهی یا اینکه در حال گلدهی هستند مورد هدف به منظور هرس شدن قرار دهد.