دکتر روحانی: مردم از ارائه آمارهای ناصحیح خسته شده‌اند، صداقت می‌خواهند نه دلار

خورنا: رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم مدیر نوکر می‌خواهند، گفت: زمان شعار به پایان رسیده و مردم از ارائه آمارهای ناصحیح خسته شده‌اند و تنها خواهان صداقت هستند نه دلار .

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که در دومین همایش تخصصی بین‌المللی “برند برتر؛ کیفیت برتر” سخنرانی می‌کرد، گفت: امروزه برند به عنوان تصاحب‌کننده بازار بوده و اگر بگوییم برند فاتح بازار است سخن گزافی نگفته‌ایم.

دکتر روحانی تصریح کرد: امروزه برند بازار اکثر کشورها از جمله ایران را تصاحب کرده و از مرزهای جغرافیایی هم فراتر رفته است.

وی در ادامه به نامگذاری امسال تحت عنوان “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” اشاره کرد و افزود: تولید پایه ، اساس و استقلال هر کشور بوده و قطعا زمینه‌ساز رشد و توسعه و ارتقای جایگاه یک کشور خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تصریح کرد: اگر قرار است معضلات اقتصادی و مشکلات حوزه اشتغال، تورم و… را حل کنیم باید به تولید روی بیاوریم چرا که تولید می‌تواند این مشکلات را حل کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه توسعه تولید می‌تواند به اشتغال‌آفرینی کمک کند، تصریح کرد: ما باید شرایطی را ایجاد کنیم تا تولید کننده به دور از هر گونه دغدغه به تولید ادامه دهد.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به اهمیت قانون‌گرایی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در جامعۀ قانونگزار تولید می‌تواند با امنیت باشد و این امر منوط به اجرای قانون به جای سلیقه است.

وی افزود: ثبات مقررات، اصل مهمی در تامین امنیت تولیدکننده به شمار می‌رود به طوری که اگر تولیدکننده با تغییر قوانین مواجه شود امنیتی برای سرمایه‌گذاری پیدا نخواهد کرد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع شکر اشاره کرد و گفت: در سال ۸۵ تعرفه ۱۵۰ درصدی شکر یک‌شبه به ۴ درصد تقلیل یافت که باعث ضربه‌خوردن کشاورزان و حوزه تولید شد به گونه‌ای که صدمات آن تاکنون جبران نشده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: در وضعیت فعلی با افزایش قیمت نفت، حجم واردات نیز افزایش می‌یابد و جالب آنکه کالاهایی وارد می‌شود که به راحتی می‌توان آن را در داخل تولید کرد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سیاست خارجی بر مبنای اینکه همه را متخاصم و دشمن بدانیم، نادرست است و این‌گونه رابطه چگونه می‌تواند بازار هدف برای تولیدگر به وجود آورد، گفت اگر ما بخواهیم در بخش تولید گام‌های مثمر ثمری برداریم باید روابط خارجی خود را گسترش دهیم. اما متأسفانه شاهد هستیم که بر اساس دیپلماسی سلیقه روابط خارجی ما با کشورهای دیگر هر روز در حال تغییر است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در مقوله اداره کشور باید از دادن شعار و سخنرانی‌های مکرر پرهیز کرد، گفت:‌ ما باید کاری کنیم تا همه به سمت تولید گام برداریم. تولیدی که با امنیت باشد و موانع آن را برطرف کنیم که به طور حتم این موضوع در شرایطی امکان پذیر خواهد بود که ما منزلت اجتماعی برای سرمایه‌دار و تولیدگر به وجود آوریم.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در کشور به اندازه کافی قانون و مقررات و اسناد فرادستی وجود دارد، گفت: مشکل در مدیریت و نحوه اجرا است؛ به طور مثال قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از قوانین بسیار خوبی بود که همه موافق اجرای آن بودند ولی آیا این قانون به درستی اجرا شد؟

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در ۷ سال گذشته رشد نقدینگی از ۶۹ هزار میلیارد تومان به حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که این نقدینگی بسیار بنیان‌کن است.

دکتر روحانی ادامه داد: غذای حلال می‌تواند به عنوان موضوع برند، جالب توجه در جهان شناخته شده است و ما می‌توانیم روی حضور فعال در این بازار سرمایه‌گذاری کنیم.

وی در ادامه به مشکل سرمایه اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: اعتماد مردم به مسئولین و برنامه‌ریزان از مهمترین دغدغه‌هایی است که باید مسئولان به آن پاسخ بدهند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه مردم مدیر نوکر می‌خواهند، نه نوکر خالی، اظهار داشت: زمان شعار به پایان رسیده است. مردم از ارائه آمارهای ناصحیح خسته شده‌اند و تنها خواهان صداقت هستند. از این‌رو حل مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی باید اولویت اصلی و اساسی کشور باشد.

و یا افزود: صرفا با نماز شب و صداقت نمی‌توان همه کارها را انجام داد بلکه باید برنامه‌ریزی و مدیریت هم در کار باشد.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: اگر شرایط داخلی و روابط با دنیا را مناسب کنیم قطعا شرایط اقتصادی و مشکلات بهبود یافته و به تولیدکننده ایرانی افتخار خواهیم کرد.