افتتاح اتوبان هندیجان‌– دیلم تا اسفند/ اتوبان ماهشهر- هندیجان فعلا بودجه ندارد

خورنا: نجات‌علی برات‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان‌کرد: فاز یک و ۲ اتوبان هندیجان– دیلم که حدود ۱۵ کیلومتر است به اتمام رسیده و اکنون فاز ۳ و ۴ آن در حال اجراست؛ ۵ کیلومتر از فاز سوم آماده شده و در مجموع عملیات آماده‌سازی ۵۰ تا ۶۰ درصد از فاز سوم و چهارم اتوبان انجام شده است.

وی افزود: ‌اعتبار پروژه هندیجان– دیلم ۶ میلیارد تومان بوده که تمام آن تخصیص داده شده است. این اتوبان که پروژه‌های ملی محسوب می‌شود تاکنون با مشلکی مواجه نشده است.

رییس اداره راه و شهرسازی هندیجان در خصوص ویژگی‌های این اتوبان اظهارکرد: این اتوبان آسایش و رفاه را برای مسافران به همراه دارد؛ به طوری که مسافران با ترافیک کمتری رو به رو می‌شوند و در نتیجه در مدت زمان کمتری می‌توانند به مقصد مورد نظر خود برسند.

از سویی دیگر رحیم عتیقی، مدیر اداره راه و شهرسازی ماهشهر در خصوص بخش ماهشهر تا هندیجان این اتوبان گفت: این اتوبان در حوزه استحفاظی ماهشهر تا امام‌زاده حمزه به مسافت ۲۸ کیلومتر و از این منطقه تا شهرک مدنی به مسافت ۵ کیلومتر آسفالت شده است؛ از سوی دیگر از شهرک مدنی تا کانال حرامه حدود ۱۰ کیلومتر به مرحله پایان کار رسیده و از کانال حرامه تا خود امام‌زاده حمزه در مرحله خاک‌ریزی می‌باشد و تاکنون کار اتوبان با مشکل جدی مواجه نشده است.

وی عنوان‌کرد: مدت قرارداد پروژه ملی اتوبان ماهشهر– هندیجان ۲۴ ماه تعیین شده که طبق قرارداد تا آبان‌ماه امسال باید به اتمام برسد اما امکان دارد اتمام اتوبان به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد؛ همچنین اعتبار پیشنهاد شده در سال جاری برای این اتوبان ۵۰۰ میلیون تومان است که تاکنون مبلغی تخصیص نیافته است.

عتیقی افزود: با ساخت اتوبان ماهشهر– هندیجان این جاده ۲ بانده می‌شود که در هر باند ۲ خودرو می‌توانند به صورت رفت و برگشت حرکت کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *