شهردار اهواز: تفاوت شهرداری های ایران با کشورهای غربی از زمین تا آسمان است/خدمات به معلولین افزایش می‌یابد

خورنا-احمدرضارستمی:در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان منصور کتانباف شهردار اهواز گفت: تفاوت شهرداری‌های ایران با سایر کشورهای غربی فاصله‌ای از زمین تا آسمان است.

وی افزود: شهرداری در کشورهای غربی مالک و صاحب اختیار شهر است و فقط نمی‌تواند فرمان جنگ را صادر کند و گرنه دیگر امور شهر در دست شهرداری می‌باشد.

کتانباف ضمن بیان اینکه ما هنوز به چنین مرحله‌ای نرسیده‌ایم که دارای اختیارات اینچنینی باشیم یادآوری کرد: از سال ۱۳۶۲ تا الان به کرات قرار بر این بوده که مدیریت واحد شهری در ایران شکل بگیرد ولی نه تنها تاکنون این امر تحقق نیافته است بلکه مقدمه آن نیز تاکنون نوشته نشده است.

شهردار اهواز اظهار کرد: همانطور که استحضار دارید شهرداری تهران به عنوان استثنایی‌ترین شهرداری ایران تمامی هزینه‌های ایاب و ذهاب معلولین پایتخت را بر عهده گرفته است بطوریکه امسال چهارمین سالی است که صدرصد این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: در دوره قبل که توفیق خدمت به عنوان شهردار اهواز را داشتم پیشنهاد کمک به آموزش و پرورش در خصوص تجهیز، نوسازی و رفع نیازهای مدارس را ارائه کردم که خوشبختانه موفقیت آمیز بود و توانستیم مصوبه آن را از شورای شهر آن زمان دریافت کنم.

کتانباف بیان کرد: امیدواریم در این توفیق دوباره‌ای که به ما رسیده بتوانیم خدمات شهرداری را به جامعه آموزش و پرورش و خصوصا افراد و دانش‌آموزان معلول افزایش دهیم زیرا همانطور که عنوان شد عمده این معلولین از خانواده‌های نیازمند بوده و در مواردی هم معمولاً بیش از یک معلول در این خانواده‌ها وجود دارد.

شهردار اهواز در پایان گفت: انشاالله بتوانیم با بکارگیری سازکارها و راهکارهای مناسب بستر خدمات‌رسانی بیشتری را برای معلولین در سطح شهر فراهم کنیم تا هر چه بیشتر در این کار خیر کمک کرده باشیم و مطمئناً به محض اخذ مجوزهای لازم در این رابطه حتما اطلاعرسانی به عمل خواهیم آورد.