مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان: دانشگاه شهید چمران اصلی در دهلاویه است

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست هماهنگی به منظور مسائل مربوط به کاروانهای راهیان‌نور دانش‌آموزی علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: شاید یکی از دغدغه‌هایی که همیشه در بعد از جنگ داشته‌ایم بحث یادمان‌های مربوط به شهداء بوده است.

وی اضافه کرد: اگر چه تلاش و زحمات‌های فراوانی تاکنون در ساخت یادمان‌های دفاع مقدس و بازسازی فضاهای مناطق عملیاتی کشیده شده ولی همچنان در بحث یادآوری و انتقال پیام مفاهیم بلند و ارزشهای دفاع‌مقدس مشکل داریم.

خدادادی ادامه داد: زیرا ما عقیده داریم که دانشگاه شهید چمران در اصل اینجا و این فضای کنونی نیست بلکه در دهلاویه است و همچنین دانشگاههای متعدد دیگری را هم در طول مرز‌های کشور داریم که اساتید آنها شهداء و برنامه درسی این دانشگاهها نیز عملیاتها و ایثارگری‌هایی که در این محل‌ها و توسط این بزرگمردان صورت گرفته و لازم است چنین ارزشهایی والایی مورد استفاده همگی ما قرار گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان ضمن ابراز گلایه اظهار کرد: علیرغم اینکه در مورد دفاع مقدس و تشریح ارزشهای والای این ایام در بین رزمندگان خوزستان افراد توانمند و صاحب نظر کم نیستند ولی متأسفانه گاهاً مشاهده میشود که از تهران افرادی می‌آیند و در جلسات برای استان در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند که اعتراض خود را نیز در این رابطه به آنها انتقال داده‌ایم.

وی در پایان بر تدوین یک برنامه بلند‌مدت در زمینه معرفی هر چه بیشتر ارزش‌های دفاع‌ مقدس تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه نسل‌هایی که دوران دفاع مقدس را درک کرده‌ و توفیق آشنایی با شهداء را داشته‌اند کم‌کم رو تحلیل می‌روند، لازم است که یک برنامه مدون و مشخص حداقل ۲۰ ساله با صلاحدید مسئولین استان داشته باشیم که بتوانیم تمامی این ارزشهای والای انسانی را در چهارچوب این برنامه تدوین شده به آیندگان انتقال دهیم.