رهبر انقلاب: نمی‌توان به بهانه بدحجابی اصل شان و حیثیت انسانی فرد را مورد تعرض قرار داد

خورنا: حجاب می‌بایست در خدمت حفظ شان انسانی زن باشد، نمی‌توان به بهانه بدحجابی اصل شان و حیثیت انسانی فرد را مورد تعرض قرار داد. بنابراین برخوردهای خشن وعلنی هیچ نسبتی با این هدف غایی ندارد، دعوت به حجاب نباید موجب لطمه وارد آوردن به شان انسانی گردد. نمی‌توان بنام ضرورت حجاب انسانیت کسی را لگد مال کرد و او را به استهزاء گرفت و تحقیر کرد.
بعضی ازهمین‌هایی که دراستقبال بودند وشما (استاندار) از آنها تعریف کردید خانمهایی بودند که درعرف معمولی به آنها می‌گویند خانم «بدحجاب». اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد، حالا چکار کنیم ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه دل متعلق به این جبهه است. او یک نقص دارد، مگر من نقص ندارم؟ با این نگاه و روحیه برخورد کنید.

این فرمایشات رهبرمعظم انقلاب بود که در سفر به خراسان شمالی فرمودند و حالا کلاه خود را قاضی قرار دهید وببینید چقدر بین آن چه به نام حکومت انجام می‌شود و آن چه در کلام رهبر نظام هست اختلاف وجود دارد. این سخن حکم نص را دارد و جای ابهام برای تفسیر نگذاشته است.

یکی ازامتیازات احکام اجتماعی اسلام این است که از ابعاد مهم انسانی برخوردار است. حفظ کرامت انسانی محور همه دعوت‌ها است. دعوت به حجاب هم ازاین قاعده مستثنی نیست.

حجاب می‌بایست در خدمت حفظ شان انسانی زن باشد، نمی‌توان به بهانه بدحجابی اصل شان و حیثیت انسانی فرد را مورد تعرض قرار داد. بنابراین برخوردهای خشن وعلنی هیچ نسبتی با این هدف غایی ندارد، دعوت به حجاب نباید موجب لطمه وارد آوردن به شان انسانی گردد. نمی‌توان بنام ضرورت حجاب انسانیت کسی را لگد مال کرد و او را به استهزاء گرفت و تحقیر کرد.

آن چه مهم است این است که او یک انسان است و انسان بودنش اصل و بنیان می‌باشد. حجاب هم به خاطر شان انسانی اش ضرورت پیدا کرده است. حالا این منطق را مقایسه کنید با آن چه از برخوردها در اخبار و به وسیله تصاویر انعکاس پیدا می‌کند. انتشار عکس ها، خبرهایی که حکایت نادیده انگاشتن جایگاه و منزلت انسانی را در برخوردها به نمایش می‌گذارد به طبیعی خلاصه کردن همه منکرات در چهار تار موی بیرون یک دختر خانم و بسیج همه امکانات برای برخورد با آن به عنوان مظاهر منکراتی مصداق دور افتادن از اصل و گرفتار انحراف شدن است.

در آموزه‌های دینی اولویت بندی نسبت به منکرات وجود دارد، یعنی اگر در جامعه ای منکرات زیادی رواج دارد اولویت در برخورد با زشت ترین آنهاست. زشت ترین منکرات آن منکری است که بیشترین اثر سوء اجتماعی و تاثیر در معاش و زندگی و اعتقاد مردم داشته است و اصولا بخشی ازهمین برخوردها که به نام مبارزه با بدحجابی صورت می‌گیرد خود جزو مصادیق زشت ترین منکرات به حساب می‌آید. خلاصه آقایان این کلام رهبر انقلاب بود نه سخن احمدی نژاد و نه صحبت مشائی است، پس لطفا با این مقیاس عملکرد خود را ارزیابی کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *