معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد: سهولت تردد زائرین حسینی در خاک عراق با استقرار یکصد دستگاه مینی‌بوس در مرز شلمچه و چذابه

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان عبدالعزیز فدعمی، معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در دو مرز چذابه و شلمچه توزیع یکصد‌ هزار پرس غذا بغیر از صبحانه را در دستورکار داریم؛ در بحث صبحانه هم هیچ محدویتی در کار نیست و در کنار توزیع غذا از همان ‌روزهای اول توزیع صبحانه هم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین۵۰۰ هزار بطری آب نیز در طول ایام توزیع می‌شود که از این تعداد ۳۰۰ هزار بطری در شلمچه و ۲۰۰ هزار بطری دیگر در مرز چذابه در اختیار زوار محترم قرار می‌گیرد.

فدعمی اظهار کرد: از دیگر اقداماتی که امسال ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در نظر گرفته‌ می‌توان به استقرار بهداری با امکانات کامل دارویی و پزشکی در هر دو مرز چذابه و شلمچه به همراه نصب دستگاههای خودپرداز بانک پارسیان اشاره کرد.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد: یکی از کارهایی جدیدی که امسال انجام می‌شود استقرار ۶۰ دستگاه مینی‌بوس در مرز شلمچه و ۴۰ دستگاه هم در مرز چذابه است که این اینکار به منظور سهولت در بحث جا به جایی زائران از این دو مرز تا منطقه العماره عراق است البته لازم به ذکر است که مدت زمانی هم که برای بحث تردد در نظر گرفته شده نهایتاً پنج‌روز( سه روز برای رفت و دو روز برای برگشت) است.

وی در پایان گفت: موکب‌هایی که امسال توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برپا می‌شود همگی بصورت چادرهایی مخصوص است که در این چادرها تمامی امکانات لازم به منظور استراحت، خواب و برگزاری نمازجماعت برای زائران محترم تدارک دیده شده است.

در ادامه قدر‌الله دهقان معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان اظهار کرد: از آنجایی که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دارای امکانات و ظرفیت‌های بالایی در بحث‌های اجرایی است، این تقاضا وجود دارد که در بحث‌های زیر ساختی طرح جامع اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه نیز شرکت موثر داشته باشد.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه امسال براساس طرح جامع‌ اربعین که در دو مرز شلمچه و چذابه به منظور ساماندهی زیر ساخت‌ها در حال انجام است، نیاز به جا‌به‌جایی هایی که هر ساله صورت میگرفت از میان رفته است یعنی هر خدماتی که امسال در این دو منطقه صورت می‌گیرد، تکمیلی آن نیز در همین مناطق سال آینده هم انجام می‌شود.

دهقان در پایان گفت: لذا از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توقع داریم که در این طرح جامع همکاری کند و تعهد انجام بخشی از کارهای زیر ساختی را عهدار شود.