گزارشی از همایش تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر خوزستان/ آیت‌الله جزایری:ماندگاری اسلام مدیون فداکاری امام‌حسین(ع) است/ فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان: سالم‌سازی تفرجگاههای استان را یک مطالبه می‌دانیم/+ گزارش تصویری مراسم

خورنا-احمدرضارستمی: به مناسبت بزرگداشت هفته امر‌ به معرف و نهی از ‌منکر همایش تجلیل از فعالان عرصه این فریضه در استان خوزستان با حضور آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج)، دکتر غلامرضا شریعتی استاندارخوزستان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولین استانی در تالار اجتماعات ملی حفاری اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار حسن شاهوارپور باعرض تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی‌از منکر گفت: همانطور که استحضار دارید مجموعه ستاد امر به معروف و نهی‌از منکر خوزستان با هدایت و ریاست نمایندگی ولی فقیه در استان و همچنین به دبیری فرماندهی سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی خوزستان اداره می شود.

«دشمن در جهت تخریب فرهنگ دینی و بومی در حال انجام اقداماتی در فضاهای آشکار و پنهان است»

وی بیان کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که در مجموعه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان دنبال می‌شود حوزه ایجابی است. ستاد در حوزه سلبی عمدتاً از سازمان‌ها و مجموعه‌هایی چون قوه قضاییه، نیروی انتظامی، اداره‌کل اطلاعات، مجموع‌هایی از سپاه و اطلاعات سپاه تشکیل شده که در واقع عملکرد آنها در خصوص امر به معروف و نهی از منکر براساس وظیفه ذاتی آنها تعریف می‌شود.

شاهوارپور تصریح کرد: در حوزه ایجابی یا حوزه فرهنگی ستاد عمدتاً‌ از مجموعه‌های خود‌جوش و داوطلب و یا مجموعه‌های سازمانی مانند بسیج، ائمه‌جمعه و جماعت و دیگر مجموعه‌هایی که بنوعی در تکالیف فرهنگی و دینی دارای جایگاه و منزلتی هستند، تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ستاد در خصوص آموزش و آگاه سازی مردم در مسائل و آموزه‌های دینی عملکرد و اقدامات بسیار موفقی را داشته‌است عنوان کرد: دشمن در جهت تخریب فرهنگ دینی و بومی در حال انجام اقدامات گسترده‌‌ای در فضاهای آشکار و پنهان است و براین اساس فعالیت‌های وسیعی را در ماهواره و فضای مجازی و نیز در حوزه‌های اقتصادی تدارک دیده است.

«باید بر تالارهای عروسی کنترل بیشتری اعمال شود»

وی ادامه داد: بنابراین لازم است که ما هم در مقابل حجم گسترده اقدامات دشمن، به همین میزان با هم‌افزایی و پرهیز از هر گونه موازی کاری، تلاش‌های خود را گسترش داده تا بتوانیم بهروری را در این خصوص افزایش دهیم.

شاهوارپور با بیان اینکه ازدواج امر مقدسی است و در دین اسلام به آن سفارشات فراوانی به آن شده ابراز گلایه کرد: متاسفانه یکسری حواشی در برخی تالارهای عروسی به وجود می‌آید که این مسائل به هیچ عنوان مناسب نمی‌باشند که در این خصوص لازم است کنترل بیشتری بر این تالارها اعمال شود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان یادآوری کرد: از آنجایی که اسم برخی از اماکن تجاری، خیابانها و میادین شهری برگرفته از ماهواره و فرهنگ غرب است و هیچ سنخیتی با فرهنگ دینی و انقلابی ما ندارد لذا باید نسبت به تعویض و اصلاح آنها اقدام کرد.

«جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر عمدتا در حوزه سیاست گذاری است»

وی با بیان اینکه هیچ کس مخالف تفریح نیست خاطر نشان کرد: باید در کنار رودخانه‌ها و سایر تفرجگاههای استان امنیت خانواده‌ها تامین و علاوه بر آن زمینه‌ای هم فراهم کنیم که از تبدیل این مناطق به محل گناه جلوگیری شود بنابراین سالم‌سازی تفرجگاهها را یک مطالبه می‌دانیم.

شاهوارپور اظهار داشت: متاسفانه در اثر بی‌توجهی، مناطق بدنامی در حاشیه‌ برخی از شهرهای استان بوجود آمده که روز به روز هم در حال گسترش هستند که باید در این خصوص ساماندهی‌های لازم لحاظ شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی‌از منکر خوزستان ستادهای شهرهای دیگر استان را مستقل خواند و ارتباط آن‌ها را با اهواز در حد پشتیبانی دانست و افزود: اگر ستاد دولتی شد کارآیی خود را از دست می‌دهد زیرا دولتی شدن در هر کاری آن را از چرخه می‌اندازد؛ جایگاه ستاد عمدتا در حوزه سیاست گذاری است و کارکرد آن خیلی فراتر از حوزه اجرایی است.

«فرقه‌گرایی باید به عنوان یک تهدید فرهنگی در نظر گرفته شود»

وی یادآوری کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاهها باید تمهیداتی لازم را در خصوص خوابگاههای دانشجویی و همچنین جلوگیری از بحث تعطیلی همزمان مدارس دخترانه و پسرانه لحاظ کنند.

شاهوارپور گفت: دشمن به شدت در بحث فرقه‌گرایی تلاش مذبوحانه‌ای را در دستورکار خود قرار داده است و بحمدالله اگر چه تاکنون نتوانسته در این زمینه کاری را از پیش ببرد ولی لازم است که این مسئله به عنوان یک تهدید فرهنگی در نظر گرفته شود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در پایان ایجاد اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی را از اساسی‌ترین اقدامات در عمل هر چه بهتر به شعار سال دانست و یادآور شد: از آنجایی که قرار بر اینست که دولت در سال ۹۶ بیش از ۹۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کند و با اذعان به اینکه ۳۸ هزار نفر از این تعداد به خوزستان اختصاص دارد لذا گزارش عملکرد مسئولین در این خصوص از مطالبات جدی ما است.

«دشمن می‌خواهد مسئولین نظام را فقط به دنبال پست و مقام نشان دهد»

در ادامه این همایش حجت الاسلام قاضی امام‌جمعه شهرستان دزفول و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: اقدام به برگزاری چنین جلساتی خود مصداقی از یک امر به معروف است.

وی یادآوری کرد: از وظایف مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر نشان دادن میزان اهتمام و اهمیت مسئولین و حاکمیت اسلامی به مسائل اخلاقی و دینی است.

حجت‌الاسلام قاضی با بیان اینکه در مقابله با هجمه فرهنگی گسترده دشمن اقدامات داخلی بسیار کُند و آرام صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد مسئولین نظام را نسبت به مسائل دینی و اخلاقی جامعه بی اهمیت به نشان داده و عنوان کند که آنها فقط به دنبال پست و مقام هستند.

«بانک‌های خوزستان عملکرد ضعیفی در ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی در استان دارند»

در بخش پایانی این مراسم آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در سخنانی اظهار کرد: واقعه جانگذار کربلا حادثه عظیم و بی‌نظیری است که هر چه زمان بیشتری از آن بگذرد به میزان زنده‌ بودن و پویا‌یی آن افزوده می‌شود.

وی ماندگاری اسلام را مدیون فداکاری امام‌حسین(ع) دانست و اذعان کرد: قیام مقدس حضرت‌ سیدالشهداء(ع) تمامی نقشه‌های بنی‌امیه را در نابودی اسلام واقعی بی‌اثر کرد.

آیت‌الله جزایری عنوان کرد: علماء اسلام نه تنها به هیچ عنوان با تفریح مردم مخالف نیستند بلکه آن را نیز لازم و ضروری برای انسان قلمداد می‌کنند و تنها در این خصوص با بحث اختلاط زن و مرد و زیر پا رفتن موازین شرعی مخالفت دارند.

امام جمعه موقت اهواز یادآوری کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به اشتغال‌زایی در کشور مجلس شورای اسلامی طرح‌هایی را مصوب کرده که از جمله به یک و نیم میلیارد دلار معاول چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای طرحهای اشتغالزایی می‌توان اشاره کرد که در آینده قرار است با طی شدن روند‌های قانونی و اداری، کار ابلاغ این تسهیلات اجرایی ‌شود.

وی در پایان از بانکهای خوزستان به دلیل عملکرد ضعیف در ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی در استان انتقاد کرد و گفت: کمبود اعتبارات باعث نابودی بسیاری از صنایع کوچک استان و عدم تکمیل و توسعه شهرک‌های صنعتی استان شده است.

«ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول به لحاظ عملکرد برترین ستاد استانی معرفی شد»

گفتنی است در پایان این همایش از خانواده سه تن از شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان عبدالرضا بهمئی، محمدحسین راستگو و عاصی حسین‌پور به همراه سه تن از جانبازان این فرضیه با نامهای عبدالعلی رحیمی از شهرستان بهبهان، خالد حمودی عبیدی از اهواز و سجاد سابقی از شوشتر تجلیل بعمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا در بخش برترین ستادهای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در خصوص تشکیل شوراء، طلایه‌داران، تذکر لسانی، فضاسازی محیطی و غیره ستاد امر به معروف شهرستان دزفول به عنوان برترین ستاد استان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

تصاویر: