تکمیل پوشش های مخابراتی در بندر امام خمینی(ره)

باقر گل فر – خورنا:با راه اندازی سایت دوم مخابراتی در آبراه خورموسی و نوسازی تجهیزات مخابراتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) ، این آبراه طویل و استراتژیک تحت پوشش کامل آنتن دهی شبکه ی تلفن همراه قرار گرفته و امکان ارتباطات تلفنی و بهره گیری از پوشش نسل سوم و چهارم اینترنت همراه فراهم شد.

 محمد نظری – معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان- در این رابطه اظهار داشت: با نصب و راه اندازی سایت دوم مخابراتی بر روی سکوی سوم کنترل ترافیک دریایی(V.T.S) واقع در آبراه خورموسی، یکی از دغدغه های اصلی جامعه بندری استان خوزستان که امداد رسانی و نجات جان دریانوردان می باشد به میزان چشمگیری مرتفع می گردد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه، امداد رسانی، نجات و حفظ جان دریانوردان به ویژه شناورهای غیرکنوانسیونی فاقد سامانه های ارتباطی رادیو تلفنی، از طریق شماره گیری تلفن ۱۵۵۰ یا روش های دیگر در نقاط خطرآفرین این آبراه تسهیل شده است.

نظری خاطرنشان کرد: با پیگیری های این اداره کل و همکاری شرکت مخابرات استان خوزستان، خوشبختانه پوشش اینترنت همراه در این مجتمع بندری از نسل دوم (۲G) به نسل چهارم (۴G) ارتقاء یافت.

این مقام مسؤول بیان کرد: به همین منظور، تمامی تجهیزات و سخت افزارهای قدیمی، جمع آوری و تجهیزات منطبق با فناوری جدید، جایگزین و راه اندازی شد.

 وی ارتقاء کیفیت مکالمات صوتی، سرعت ارسال و دریافت داده ها را از جمله پیامدهای مثبت نوسازی تجهیزاتی و گسترش پوشش ارتباطاتی در محدوده مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: علاوه بر این، شعاع پوشش مخابراتی و ارتباطی در طول آبراه خورموسی از اسکله ها تا محدوده حداقل ۱۰ کیلومتر بعد از سکوی عملیاتی دریایی و در شرایط جوی مناسب حداکثر تا  ۱۵ کیلومتر بعد از آن، افزایش یافت.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد، با انجام این اقدامات و ارائه تسهیلات مختلف ارتباطی، شرایط لازم برای تکریم بیش از پیش مشتریان و جلب رضایت آنها در این مجتمع بزرگ بندری فراهم شود.

یادآور می شود، آبراه خور موسی به طول ۷۸ کیلومتر، موجب اتصال مجتمع بندری امام خمینی(ره) از دهانه خلیج فارس به آب های آزاد و بین المللی می شود.