در شورای اداری استان؛

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان: فرهنگ عاشورایی مظهر و سمبل قدرت نظام جمهوری اسلامی است

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای اداری استان علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با شروع ماه محرم را به فال نیک می‌گیرم و عرض میکنم که این اقتدار، امنیت و شرایطی که اکنون نظام جمهوری اسلامی در آن بسر می‌برد، بی‌شک مدیون فرهنگ عاشورایی است.

وی یادآوری کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی براساس شاخص‌های کلاسیکی که وجود داشت محاسبه دقیقی را برای حمله به ایران با پشتیبانی آمریکا انجام داده بودند ولی در محاسبات خود شاخص اصلی را که همانا فرهنگ عاشورایی ملت ایران بود را به دلیل عدم شناخت نسبت به آن، لحاظ نکردند.

حسین‌زاده عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را تکیه ملت ایران به فرهنگ عاشورایی به رهبری امام خمینی دانست و افزود: دشمن بررسی اوضاع اقتصادی، سیاسی و نظامی ایران را به عنوان یک شاخص اصلی در نظر گرفت و براساس آن به جنگ با ایران اقدام کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: در قبل از انقلاب به لحاظ اقتصادی شرایط ایران یه هیج عنوان وضعیت مساعدی نداشت زیرا اقتصاد کاملاً وابسته غرب و صنایع هم بصورت مونتاژ بود و اینها همه در صورتی بود که انقلاب سفید و بالا رفتن قیمت نفت نیز باعث مهاجرت مردم از روستاها به شهرها شده بود.

وی یادآوری کرد: از سوی دیگر وقوع انقلاب اسلامی و اشغال لانه جاسوسی هم باعث شد که تحریم‌هایی هم در ادامه بر ضد کشور وضع شود که این تحریم‌ها نیز علاوه بر اینکه تمامی و یا قسمتی از صنایع کشور را که به واردات مواد خام وابسته بودند را به تعطیل کشاند‌ همچنین موجبات کاهش قیمت نفت و نیز ایجاد مشکل در واردات موادغذایی به کشور را هم باعث شد.

حسین زاده اضافه کرد: از نظر نظامی هم به علت اعدام یا زندانی شدن سران نظامی وابسته به رژیم طاغوت و نیز عدم کارایی تجهیزات نظامی خریداری شده که نیاز مبرم به وجود مستشاران خارجی داشت این عوامل به خودی خود ارتش ایران را آسیب‌پذیر کرده بود.

معاون استاندار تصریح کرد: بنابراین با احتساب به چنین شرایطی و همچنین لحاظ موارد دیگر دشمنان ایران به رهبری و حمایت آمریکا باعث حمله صدام به ایران شدند.

وی در پایان با بیان اینکه محاسبات دشمن در حمله به ایران به علت عدم توجه به فرهنگ والای عاشورایی در بین مردم، غلط از آب درآمد اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی مظهر و سمبل قدرت نظام جمهوری اسلامی است که به واقع چنین فرهنگ والایی توانسته ایستادگی، عزت و تمامیت سرزمینی را به کشور هدیه کند و امروزه هم سمبل چنین فرهنگی، شهدایی همچون حججی هستند که بی‌شک این شهداء مایه افتخار، عزت و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشند.