فرماندار اندیمشک:

آئین پاسداشت حماسه عظیم “شش مهر” در اندیمشک برگزار می‌شود

خورنا- پیمان جهانگیری اظهار داشت: امسال و با هدف گرامیداشت حماسه مردم اندیمشک در جسر نادری و به‌مناسبت سالروز این حماسه عظیم مردمی در شش مهر ۱۳۵۹، ویژه‌برنامه‌های مختلفی در این شهر پرافتخار و حماسه، برگزار می‌شود.

وی افزود: این آئین ویژه با حضور پرشور مردم شهر یک‌هزار شهید اندیمشک و در محل این حماسه مردمی واقع در جاده ارتباطی استان ایلام و شهر دهلران به اندیمشک و از ظهر روز پنج‌شنبه ششم مهر ماه، برگزار می‌شود.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: همچنین با پیگیری‌های صورت‌گرفته، جمع گسترده‌ای از فرماندهان نظامی منطقه و مسئولان استانی و محلی در این آئین ویژه حضور داشته و یاد و خاطر شهدای والامقام حماسه جسر نادری مردم اندیمشک در ششم مهر ماه سال ۱۳۵۹ را گرامی می‌دارند.

وی گفت: همچنین در این آئین ویژه با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و نظامی، سعی بر معرفی و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت داشته و یاد و خاطر این حماسه عظیم مردمی را گرامی می‌داریم.

جهانگیری بیان کرد: مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های مختلف انقلابی و اسلامی، همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی درخشیده‌اند.

وی افزود: حماسه شش مهر ۱۳۵۹ به‌عنوان اولین حمله نظامی نیروهای بعثی عراق به مرزهای معنوی و جغرافیایی ایران اسلامی باید بیش از گذشته معرفی و شهروندان به‌خصوص جوانان با راه شهدا و رزمندگان این عملیات نظامی و مقاومت مردمی، آشنا شوند.

فرماندار اندیمشک ادامه داد: مردم اندیمشک و شهرهای شمالی استان خوزستان در این حماسه عظیم مردمی و با دستان خالی در برابر دشمن در منطقه جسر نادری یا کرخه مقاومتی ماندگار کردند و به همین جهت، باید بیش از گذشته این رشادت‌ها را ارج نهاد و جنبه‌های مختلف آن را شرح و تبیین کرد.

وی گفت: تمام خدمات شهری و اداری و اجرایی اندیمشک برای برگزاری هرچه بهتر آئین گرامیداشت حماسه مردمی اندیمشک در شش مهر ۱۳۵۹ و جسر نادری بسیج و آماده‌سازی شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/