عضو روحانیت مبارز: شکستن حرمت خاتمی غلط بود

خورنا: حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص دیدارش با خاتمی، گفت: با سید محمد خاتمی ملاقات کردم و حرفهایش را با گوش خودم شنیدم.

وی با بیان اینکه پایبند به این چهار اصلی هستم اول حفظ نظام، جایگاه ولایت فقیه، دستاوردهای انقلاب و حفظ حرمت ها و حریم هاه هستم، گفت: من معتقدم در این چند وقت حرمت آقای خاتمی شکسته شد. شخصیت هیچ کس نباید خورد شود. در جریان حوادث سال ۸۸ آقای خاتمی فراجناحی بود. شکستن حرمت ایشان غلط بود.

این روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز که معتقد است خاتمی به چهار اصلی که بیان شد، پایبند است، اظهار داشت: در جلسه ای که با ایشان داشتیم، بحث ها همین ها بود. ایشان بدون تعارف در انتخابات شرکت کرد. من از این حرکتش کیف کردم.

وی بابیان اینکه که سیاستمدار در لحظه کارش فهمیده نمی شود، بلکه بعدها فهمیده می شود، گفت: حتی سکوت خاتمی به نفع نظام بود. چون اگر می خواست مخالفتی بکند، تحریکات بیشتر می شد و بهترین روش این بود که سکوت کند. این را هم به شما بگویم.

حجت الاسلام طباطبایی درباره انتخابات سال ۹۲ هم، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم انتخابات سال بعد آبرومند باشد، باید همه را دعوت کنیم و الا اگر گفتیم فلانی و فلانی نه، انتخابات ذلت باری خواهد شد. باید کاری کنیم که مردم بیایند. با این برخورد مردم نمی آیند. اگر دوره قبل آقای موسوی نمی‌آید، این میزان مشارکت در انتخابات بود؟

وی ادامه داد: اصلاح طلبان باید باشند اصولگرا ها که چند فرقه شدند، باید باشند. حتی کسانی که ناامید هم بودند باید باشند، اینها قشر سومی هستند آنها هم باید امید داشته باشند. باید این فکر کنند که بالاخره کسی هست که مملکت را درست کند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: من فکر می کنم باید به ممتنعین میدان داد که اینها مخالفت یا موافقتشان را نشان دهند. مخالفین توهین نکنند. موافقین دیگر اشتباهشان را قبول کنند و با هم کنار بیایند. همه باید سعی کنند حرمتها حفظ شود. بی حیایی ها غلط است. هر کس می خواهد رئیس جمهور شود، درباره خودش صحبت کند. کوبیدن دیگران خلاف شرع است. این نکته را از من داشته باشید که ما نباید کاری بگذاریم که مردم ناامید شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *