نماینده مردم اندیمشک در مجلس:

جشنواره “تئاتر لاله‌های سرخ” عامل دلگرمی هنرمندان استان خوزستان است

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ عامل دلگرمی هنرمندان استان خوزستان است و به همین جهت باید بیش از گذشته نیازهای آن را برطرف کرد.

با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی نشست هماهنگی برگزاری بیست وسومین جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ با موضوع شرح حماسه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در محل فرمانداری اندیمشک برگزار شد.

فریدون حسنوند در این نشست اظهار داشت:جشنواره تئاترلاله‌های سرخ نیازمندخرد جمعی و فعالیت گروهی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی شهرستان و حوزه دفاع مقدس است چرا که این جشنواره، فرصتی مناسب به جهت پیوند هنر و ارزش‌های اسلامی و انقلابی ما است.

جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ عامل دلگرمی هنرمندان استان خوزستان است

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ عامل دلگرمی هنرمندان استان خوزستان است، ادامه داد: هنرمندان برای حضور در جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ و تلاش در عرصه هنر نیازمند دلگرمی هستند و باید هنرمندان برای حضور در این حوزه و فرهنگ تشویق شوند.

وی با بیان این که شرایط برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم در شهرستان و کشور با برنامه ریزی فراهم گردد، گفت: اطلاع رسانی برگزاری جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ باید به بهترین شکل و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها انجام و این ظرفیت فرهنگی با تمام توان معرفی شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به همین جهت با خلاقیت و برنامه ریزی و ساختار مداری باید به دنبال برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در سطح استان و کشور و به میزبانی شهرستان اندیمشک، باشیم و ظرفیت هنر را برای رشد و اننقال پیام دفاع مقدس مورد توجه قرار دهیم.

حسنوند بیان کرد: میهمانان ملی و استانی و جدول برگزاری جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک از هم اکنون مشخص و از ظرفیت اداره‌های ارشاد و آموزش و پرورش شهرستان و سدهای دز و کرخه و مجموعه قلعه مختار و سالن‌های نمایش شهرستان برای برگزاری و اسکان میهمانان و شرکت در این جشنواره ملی استفاده گردد.

ظرفیت فرهنگی و هنری اندیمشک در تمام استان خوزستان خاص و بی نظیر است

محمد جوروند نیز در این نشست گفـت: ظرفیت فرهنگی و هنری اندیمشک در تمام استان خوزستان خاص و بی نظیر است و طبق آمار موجود، همواره هنرمندان این شهرستان در جشنواره‌ها و رقابت‌های مختلف داخلی و منطقه‌ای عناوین گسترده‌ای را کسب و حضوری فعال در این عرصه‌ها داشته‌اند.

وی با بیان این که جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان اندیمشک است افزود: جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ رشد و گسترش قابل توجهیداشته و در طول سال‌های اخیر از سطح شهرستان به منطقه‌ای و در حال حاضر به یک جشنواره ملی تبدیل شده است و باید به برگزاری بین المللی جشنواره تئاترلاله‌های سرخ توجه و اقدام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، اقدامات لازم برای برگزاری هفته فرهنگی به مناسبت حماسه مردم اندیمشک چهارم آذر به اجرا رسیده و به زودی و با برگزاری آیین‌های ویژه فرهنگی و هنری به بهترین شکل ممکن به آن توجه کرد.

وی با اشاره به این که برگزاری جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ آن هم به صورت دوسالانه و توقف در برگزاری آن آسیب بزرگی به این جشنواره بود،گفت: باید بیش از گذشته نسبت به برگزاری این جشنواره توجه کنیم و سعی بر تشویق و برگزاری هرچه بهتر آن به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی داشته باشیم.

جورند بیان کرد: تلاش‌ها و حساسیت نماینده مردم اندیمشک در ارتباط با برگزاری جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ شایسته قدر دانی است و باید تلاش کرد این جشنواره به بهترین شکل ممکن و معرفی شود و هنرمندان برای اجرای نمایش های یان جشنواره باید در تمام بخش‌های شهری اندیمشک حضور و پیام آن را منتقل کنند.

هنر و فرهنگ اندیمشک نیازمند یک توجه ویژه است

ارمغان بهداروند نیز در نشست برگزاری بیست وسومین جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ گفت: متاسفانه در طول سال‌های اخیر، نگاه مناسبی به تئاتر شهرستان و ظرفیت فرهنگی اندیمشک نشد و آن چه که باید در حوزه فرهنگی شهرستان به اجرامی‌رسید و نیازهای هنر اندیمشک، انجام نشده است.

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور عنوان کرد: تئاتر و فرهنگ و بیان مشکلات و طرح بایدها و نبایدها با توجه به ظرفیت گسترده شهرستان اندیمشک در حوزه فرهنگ و تئاتر، باید جدی گرفته و حمایت‌های لازم در این جهت انجام شود و زمینه برای اجرای آثار فرهنگی کارآمد و مفید در شهرستان اندیمشک فراهم گردد.

محمد صادق کریمی کیا نیز در این جلسه بیان کرد: جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک یک فرصت معنوی و فرهنگی برای تمام استان خوزستان است و باید به این جشنواره در قالب استان و کشور نگاه کرد و به این جشنواره به یک عنوان یک رویداد مهم کشوری توجه داشت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ادامه داد: شهرستان اندیمشک باید با تمام ظرفیت و توان آماده برگزاری این جشنواره باشد و این جشنواره شهرستان و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری استان را به بهترین شکل معرفی کند و عامل تقویت فرهنگ خوزستان و هنرمندان استان باشد.

جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ به صورت ملی و با حضور هنرمندان برتر کشور برگزار می‌شود

پیمان جهانگیری نیز در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک گفت: فلسفه برگزاری جشنواره تئاتر لاله های سرخ زنده نگاه داشتن یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس است و معرفی حماسه های مردم و مقاومت آنان در برابر حمله های دشمن به مرزهای معنوی و اعتقادی ما است.

فرماندار شهرستان اندیمشک بیان کرد: تمهیدات لازم در ارتباط با برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره تئاتر لاله های سرخ در شهرستان اندیمشک اندیشده شده است و با بسیج خدمات مورد نیاز این جشنواره ، مشکلی برای برگزاری جشنواره تئاتر لاله های سرخ در شهرستان وجود ندارد.

علی بازگیر نیز در این نشست عنوان کرد: بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله های سرخ آذر ماه امسال و برای اولین بار به صورت ملی و کشوری برگزار می شود و هنرمندان سرتاسر کشور به میزبانی شهرستان اندیمشک آثار هنری و نمایشی خود را اجرا می کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک ادامه داد: بیش از این جشنواره لاله های سرخ با حضور هنرمندان و گروه های نمایشی ۱۲ استان زاگرس نشین برگزار می شد و حال با پیگیری های صورت گرفته، امکان حضور و معرفی بهتر آثار نمایشی کشور در موضوع دفاع مقدس و حماسه های رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل و مقاومت مردم در این شکوه عظمت جاودان در کشور فراهم می شود.