عملیات ساخت ایستگاه گردشگری تالاب بین اللملی در روستای رگبه شادگان آغاز شد

باقر گل فر- خورنا: جعفری نسب فرماندار شادگان در آیین  گلنگ زنی احداث ایستگاه گردشگری روستایی رگبه بخش خنافره ،اظهار داشت: طرح ایستگاه گردشگری روستای رگبه شادگان با مساحت اسکله ۱۸هزار مترمربع و در ۲ فاز اجرا می شود.

 جعفری نسب فرماندار شادگان ادامه داد : فاز اول شامل استراحتگاه و محل سوار شدن مسافران به قایق های گردشگری در تالاب بین المللی شادگان است.

فرماندار شادگان: به نصب ۶ آلاچیق از ۱۰ آلاچیق مورد نظر و نصب برج نوری ۱۲متری در این ایستگاه اشاره کرد و بیان داشت :۷۰۰ میلیون ریال از سوی سازمان دهیاری ها برای احداث این محل اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در این مراسم گفت:خوشبختانه طرح خوبی بویژه در زمینه گردشگری در شادگان در حال اجرا است.

فرامند هاشمی زاده به بازدید از طرح فاضلاب و آسفالت خیابان ولایت شهر شادگان اشاره کرد و گفت : شبکه فاضلاب شهر شادگان در دست اجرا است.

وی افزود : با تمهیدات و برنامه ریزی های صورت گرفته کلیه مناطق شهری شادگان زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب خواهد شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت : یکی از ظرفیت مهم اشتغال در شهرستان در زمینه های گردشگری، دامداری و آبزی پروری وجود تالاب بین المللی شادگان است. 

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد ادامه داد:در صورتی که حق آبه تالاب بین المللی شادگان تامین شود همه طرح ها را می شود پوشش داد و ظرفیت جدید اشتغال برای منطقه ایجاد کرد.

وی اظهار داشت:روستاهای حاشیه تالاب شادگان از جمله صراخیه ،رگبه و حدبه بخش خنافره و همچنین روستای سلمانه بخش دارخوین اضافه بر بحث دامداری، ماهیگیری می توانند از ظرفیت گردشگری استفاده کنند.

بخشدار خنافره نیز در این مراسم  ضمن تشکر از پیگیریهاى نماینده و فرماندار، از مدیر کل امور روستایى براى اختصاص اعتبار این پروژه از سازمان دهیاریها قدردانى کرد.

طبری بخشدار خنافره همچنین فاز دوم این سایت را اسکله قایقهاى تفریحى، زمین چمن مصنوعى و وسایل بازى عنوان کرد و ادامه داد: اعتبار مورد نیاز کل پروژه یک میلیارد تومان است.

بخشدار خنافره ابراز امیدوارى کرد: سایت گردشگرى روستای رگبه بخش خنافره در نوروز ٩٧ به بهره بردارى برسد.

گفتنی است ؛ تالاب بین ‌المللی شادگان در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده بیش از  ۴۰۰ هزار هکتار وسعت دارد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *